Az alacsony fogyasztás miatt a Ford az Egyesült Államokban is piacra dobta a Fiesta kisautót, az ötajtós és lépcsős hátú karosszériával szerelt modellt csak 1,6 literes benzinmotorral, kézi- illetve dupla kuplungos automatikus váltóval forgalmazzák.

Ez utóbbi, a Getrag céggel közösen kifejlesztett kis nyomatékú motorokhoz készített váltó okoz problémákat. Előfordulhat, hogy az autó motorját nem engedi beindítani a számítógép, váltóhibára hivatkozva. A mérnökök szerint az akkumulátor alacsony feszültsége miatt tilt le a rendszer, a javítást egy új szoftverben és az akkumulátornál lévő testkábel csatlakozásánál a festék levakarásával – jobb érintkezés – javítják a szervizek.

Esetenként letiltja a motorindítást a dupla kuplungos váltó - a Ford szó nélkül cseréli a problémás darabokat Esetenként letiltja a motorindítást a dupla kuplungos váltó – a Ford szó nélkül cseréli a problémás darabokat

Ennél azonban komolyabb hibára utalhat, hogy a problémás autókban szó nélkül cserélik a váltókat. Vagy legalábbis megpróbálják. A gond annyira súlyos, hogy jelenleg nincs elég csere-váltó, így akinek bedöglik az autója, több hetet-hónapot kell várnia a garanciális javításra.