Nyomokban fémet is tartalmaz a jubileumi Lamborghini

2016. március 3. (csütörtök)

Karbon váz, karosszéria és felnik jellemzik a Ferruccio Lamborghini születésére emlékező Centenario nevű gépet.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Mivel nagyon is mai autóról van szó, a mindössze 40 példányban készülő (20 kupé és 20 roadster, utóbbi majd később debütál) Lamborghini Centenario tele van mindenféle érzékelővel és kamerával, amelyek az utasok biztonságát hivatottak szolgálni. Azonban jelen esetben annyival egészítették ki ezek tudását az olaszok, hogy az orr- és a hátsó kamera képe rögzíthető, és akár a fedélzeti számítógép által rögzített telemetria-adatok is rávetíthetőek erre a videóra.


De ez nem minden, mivel közúti használatra alkalmas pályaautóról van szó, két bukósisakot is mellékelnek hozzá, amelyek átbeszélőt is tartalmaznak, és a kocsi orrában lévő csomagteret is átalakították annak megfelelően, hogy ezeknek biztos helye legyen, ha épp nincsenek használatban. Szóval nem csak a megjelenés különleges a cégalapító Ferruccio Lamborghini századik születésnapjáról megemlékező autónál, amellyel egyébként a karbon megformálása-megmunkálása terén szerzett tapasztalatait is bizonyítja a gyár.

Teljesen új megjelenést rajzoltak a karosszériának, a lemezek alatt egyébként az Aventador SV váza és technikája rejtőzik – persze nem teljesen szériaállapotában. Legfontosabb változás, hogy ennél az autónál már hátsókerék-kormányzást is alkalmaznak, a 6,5 literes lökettérfogatú V12-es szívómotor teljesítményét 770 lóerőre növelték, és ide tartozik az is, hogy a teljesen karbon karosszériának hála a saját tömeg 1520 kg-ra csökkent.

A 100 km/h-s sebességet 2,8 másodperc alatt éri el a Lamborghini Centenario, a 0-300 km/h sprint 23,5 másodpercig tart, a csúcssebesség pedig meghaladja a 350 km/h-t. A fékút 100 km/h-ról 30, 300 km/h-ról 290 méter – előbbi jobb, utóbbi rosszabb a Bugatti Chiron hasonló értékénél. Ahogy arról korábban beszámoltunk, már az összes autót eladták, ezzel kapcsolatban annyi az új információ, hogy a kupé ára nettó 1,75 millió euró.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nyomokban fémet is tartalmaz a jubileumi Lamborghini

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér