Magyarországon a hivatalos szervek nem nézik jó szemmel, ha valaki autót akar összeépíteni. Mindenféle bürökratikus akadályt gördítenek a forgalomba helyezés elé, a Caterhamből is csak a gyárilag összeszerelt példányokat tűrik meg – hiába, az európai típusbizonyítvánnyal nem kekeckedhetnek.
Ennek megfelelően Magyarországon a kitcar-nál csak a rendszámmal rendelkező kitcar a ritkább, azok jellemzően még a kilencvenes években kerültek forgalomba. Az ideiglenes rendszámnak ráadásul megvan az az előnye is, hogy folyamatosan lehet fejleszteni az autót. A kitcar ugyanis arról szól, hogy mindig az igényeinek, és pénztárcánknak megfelelő szintre tudjuk hozni az autó tudását – új motor, jobb gumik, szebb fényezés. Mindennek átvezetése a forgalmiba idő- és pénzigényes folyamat.
![Az egyik legnépszerűbb kitcar a Lotus Super 7. Eleve házi összerakásra tervezték](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/07/155117_kck16380.jpg?x88250)
Azon nem szabad csodálkozni, hogy a legnépszerűbb, otthon összerakható autó a Lotus Super 7-t tekintik példaképnek, Colin Chapman eleve úgy tervezte meg az orrmotoros, hátsókerékhajtású sportkocsit, hogy azt majd otthon rakják össze a vásárlók – ezzel megspórolhatták a gyári összeépítésű autókra kivetett adót. Az évek során mindössze annyi változott, hogy az abroncsok szélesebbek lettek, az egy liter alatti motorok helyett meg jellemzően kétliteresek dolgoznak a hosszú orrban.
![Ha tudnák a fiúk, hogy egy Bogarat csodálnak...](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/07/155118_kck35380.jpg?x88250)
Vagy épp motorkerékpár-erőforrás. A könnyű karosszériát gond nélkül mozgatják a normál autókhoz nyomatékszegény motorok, ráadásul a pörgős hangolásuk miatt sokkal élvezetesebbek, mint az autó-erőforrások. A pályanapokon egyébként szokatlan problémákkal szembesülnek a kitcar tulajdonosok. – Hová tegyük a poggyászt? Nem attól félek, hogy kirepül a kanyarban a keresztkulcs, hanem hogy fékezéskor nyakon vág…
![El ne ereszd a hajam. A Dutton nagyon hasított a pályán](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/07/155119_kck69380.jpg?x88250)
A kitcar építésnek kétféle ága van, az egyiknél a lehető legnagyobb élvezetet nyújtó autó elérése a cél, a másiknál meg az álomautó birtoklása. Kakucson ez utóbbi vonalat egy Lamborghini Countach utánzat és egy hotrod képviselte. Mindkettő Bogár alvázra épül, utóbbinál egész sokat meg is őriztek az eredeti karosszériából.
![Nem fér a fejembe, hogyan tud egy autó négy kereke ötfelé állni kanyarban? (Citroen 2CV volt az alap)](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/07/155120_kck77380.jpg?x88250)
Amúgy lehet, hogy hivatalos helyről is lehetne segítséget szerezni a kitcar-ok legalizálásának megkönnyítésére. Ahol ugyanis kitcar találkozót tartanak, ott esik az eső. Az aszályos időjárás ellen kitcar-találkozók szervezésével küzdhetne a földművelésügyi tárca. A találkozóról további információkat a www.kck.hu weboldalon, képeket meg az Autó-Motor Facebook oldalán találnak.