Most, hogy hivatalosan már a választott döntőbíróság is kimondta, hogy a Volkswagen és a Suzuki külön utakon járnak, a németek csak nem tudták visszafogni magukat, és ellopták a japánok legújabb modelljének, a Vitara Brezzának a nevét, és Genfben bemutatták a T-Cross Breeze elnevezésű tanulmányt – épp csak más betűt dupláztak meg. Kérdés, az amerikai EPA hatósággal is ilyen vicces viszonyt ápolnak majd, ha pont kerül a TDI-botrány végére?

De ne szaladjunk ennyire előre, bár az itt látható autó is a jövő része, a VW-kínálatot úgy 2-3 év múlva gyarapító új szabadidő-autó előzetese. Amennyire azt a képek alapján sejteni lehet, már biztosan sorozatgyártásra kész az újdonság, azonban adnak egy kis előnyt az ugyanekkora méretű, ugyanerre a műszaki alapra épülő, és pár hónap múlva a kereskedésekbe kerülő Audi Q2-esnek.

A Volkswagen T-Cross Breeze nevű kabrió 4,13 méter hosszú, 1,8 méter széles, a tengelytávolsága 2,56 méter, és az MQB építőkészletet használja. Motornak az 1,0 literes, háromhengeres turbót választották, jelen esetben 110 LE/175 Nm a teljesítmény, a váltó 7 fokozatú, dupla kuplungos, és csak az első kerekek hajtottak. A kabrióság miatt merevítéseket kellett beépíteni, ezért a viszonylag magas, 1250 kg-os saját tömeg, a 0-100 km/h gyorsulás 10,3 másodpercig tart, a szabványos átlagfogyasztás 5,0 l/100 km.

Noha utóbbi adatot is megmérték, Herbert Diess, a VW igazgatótanácsának tagja kihangsúlyozta, hogy szigorúan csak tanulmányról van szó, nagyon kevés annak az esélye, hogy sorozatgyártásban is megvalósítják az itt látható járművet. Persze ezt úgy kell érteni, hogy vászontetős kabrióként nincs jövője az autónak, mert a T-Cross három- vagy ötajtós karosszériával pontosan a Tiguan alatti méretkategóriát fedi majd le.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások