Korábban is készültek már tüzelőanyagcellás autók kisebb-nagyobb számban, de azokban mind közös, hogy kézi munkával rakták azokat össze a prototípus-gyártó üzemekben. A Hyundai azonban most a többi ix35-össel közös gyártósoron készítette el az első, tüzelőanyagcellás ügyfélautót ulsani gyárában.

Első körben 17 autót készítenek, ezek közül 15 Koppenhágában szolgál majd, 2 pedig a svéd SkÅne városában fog haladni. A Hyundai 2015-ig már ezer darab tüzelőanyagcellás ix35-öst kíván gyártani, és ezek túlnyomó többségét Európában szeretné lízingelni, hiszen kontinensünkön EU-s pénzekből jelenleg építik ki a hidrogén-infrastruktúrát. Úgy számolnak a dél-koreai cég stratégiái, hogy 2015-ben következik be a darabszám-robbanás, ami miatt olcsóbb lesz majd az autó – akkor már meg is lehet majd vásárolni. A benzines változattal megegyező menetteljesítményeket ígérnek az elektromos hajtású autónak, ami egy feltöltéssel (5,6 kg hidrogén) a szabványos mérési ciklus szerint fogyasztással számolva 594 km-t tud megtenni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!