A Financial Times újságírója, Damien Linhart szedte össze az egyes európai országok áramtermelése alapján, hogy mennyi CO2-kibocsájtással termelik meg azt az áramot, amely egy elektromos autót 1 km-re mozgat. Az eredményt egy térképen összesítették, és a cseh matematikus Jakub Marian adta azt közre.

Fotó: jakubmarian.com/where-in-europe-is-electric-car-a-good-idea/
Fotó: jakubmarian.com/where-in-europe-is-electric-car-a-good-idea/

Jól látszik, hogy ott igazán kedvező a villanyautók CO2-kibocsájtása, ahol megújuló forrásból termelik az áramot, illetve az atomenergia is javít a mérlegen: Norvégia, Svédország, Svájc és Franciaország van az élbolyban, Magyarország a középmezőnyhöz tartozik a 142 g/km-es értékkel. Görögországban, Lengyelországban és Észtországban sokkal környezetszennyezőbbek a villanyautók a belső égésű motorral szerelt társaiknál. A magyarországi 142 g/km-es érték benzines autónál 6,2-6,3 l/100 km-es, dízelautónál 5,4 l/100 km-es fogyasztásnak felel meg. A felmérés szerint ma egy átlagos benzines autó 180 g/km-es, egy dízel 170 g/km-es CO2-kibocsájtással üzemel.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!