* Kétmillió magánautó eddig
* Az idén újabb félmillió személyautó magánszemélyeknek
* Nemzetközi autószerviz-kiállítás Moszkvában
* „Elektronikus agy” a szovjet főváros automatikus forgalomirányítására

Ma már a televíziós rendszer is segíti a közlekedési csomópontok forgalmának irányítását Ma már a televíziós rendszer is segíti a közlekedési csomópontok forgalmának irányítását

Moszkva sugárútjain, utcáin, terein rohamosan nő a személyautók és egyéb motoros járművek száma. Ez idő szerint még csupán minden 19-ik, ám három év múlva már minden 9-ik másodpercben egy új autó gördül le a szovjetunióbeli gyárak szerelőszalagjáról. A szovjet Autóipari Minisztérium Műszaki Felügyelőségének egyik vezetője közölte, hogy kétmillió fölé emelkedett a személyi tulajdonban lévő autók száma a Szovjetunióban, s 1973-ban újabb félmillió személygépkocsit adnak el magánszemélyeknek.

A Közlekedésrendészet leendő tisztjei maketten tanulmányozzák Moszkva jövő közlekedési rendjét A Közlekedésrendészet leendő tisztjei maketten tanulmányozzák Moszkva jövő közlekedési rendjét

Borisz Molcsanov, a Műszaki Felügyelőség vezetőjének helyettese ezeket az adatokat az APN hírügynökségnek adott nyilatkozatában hozta nyilvánosságra abból az alkalomból, hogy „Autoservice 73” címmel május 23-án nagyszabású kiállítás nyílt a szovjet fővárosban. Korábban rövid hírben már utaltunk arra, hogy ezen a műszaki seregszemlén az európai gyárak mellett a japán és az amerikai autóipar is önálló pavilonokat nyitott. Összesen 60 ezer négyzetméteres kiállítási területen rendezték meg a nemzetközi autóápolási és felszerelési bemutatót. Kiszámították, hogy a szovjet fővárosban – átlagosan az összes gépkocsira vetítve – a haladási sebesség lassulása naponként és kilométerenként egymillió rubel veszteséget jelentene a népgazdaságnak. A szovjet közlekedési szakemberek ezért előreható intézkedésekkel készülnek fel a növekvő gépjárműforgalom megbízható és korszerű irányítására.

Minden moszkvai iskolában kötelező tantárgy a Kresz Minden moszkvai iskolában kötelező tantárgy a Kresz

Már épül Moszkvában egy különleges célokat szolgáló épület, amelyről minden bizonnyal nagyon sok tudósítás fog megjelenni a világsajtóban. Ennek a különleges épületnek még nincs hivatalos elnevezése, de minden bizonnyal nem járunk messze az igazságtól, ha azt állítjuk: ez lesz Moszkva automatikus forgalomirányítását ellátó szervezet központja. A számítógépekkel és más korszerű berendezésekkel felszerelt „elektronikus agy” lehetővé teszi, hogy egész Moszkva területén a közlekedési lámpák összehangoltan és automatikusan működtetve tegyék lehetővé a forgalom legkedvezőbb áramlását. Minden fontos kereszteződés útburkolata alá különleges mérőberendezéseket építenek, amelyek az áthaladó járművek számáról, útirányáról, sebességéről minden fontos adatot a közlekedésirányító központnak továbbítanak. A számítógépek ezeket az információkat folyamatosan feldolgozzák, és automatikusan kapcsolási utasítást adnak a forgalomirányító lámpáknak, utcai jelzőberendezéseknek.

A szovjetunióbeli autóutak zavartalan forgalomáramlásának ma már megszokott segítői a földi közlekedési járőrökkel állandó kapcsolatot tartó helikopteres rendőrök A szovjetunióbeli autóutak zavartalan forgalomáramlásának ma már megszokott segítői a földi közlekedési járőrökkel állandó kapcsolatot tartó helikopteres rendőrök

Ezenkívül minden fontos csomóponton televíziós kamerákat szerelnek fel, amelyek a közlekedésirányító központ munkatársainak a járműforgalom vizuális áttekintését teszik lehetővé, s ugyanakkor a közlekedési rend megsértőinek a rendszámát is megállapíthatják. Az elektronikus közlekedésirányító központ és az ezzel kapcsolatos járulékos létesítmények építkezésének befejezése előtt, a közlekedés gyorsabbá és biztonságosabbá tétele érdekében – mint ismeretes – e forgalombiztonságot szolgáló sajátos rakéta első fokozatát már „begyújtották”: 1973. január 1. óta immár új Kresz szerint közlekednek a járművezetők és a gyalogosok a Szovjetunióban.

A Közlekedésrendészet járőrkocsija állandó rádió-összeköttetésben áll a központtal és a többi járőrautóval A Közlekedésrendészet járőrkocsija állandó rádió-összeköttetésben áll a központtal és a többi járőrautóval

Így például a moszkvai főútvonalakon eddig csak a maximálisan engedélyezett sebességet írták elő (egyes útvonalakon ez: 80 km/óra).  Ez évtől kezdődően viszont a legkisebb haladási sebességet is megszabta a Kresz egyes fontosabb, gyorsforgalmú útvonalakra. A közlekedésrendészet eddig ugyan még nem kötelezte a járművezetőket arra, hogy az új Kreszből vizsgát tegyenek, de mindenütt, az óvodáktól az egyetemig, az összes oktatási intézményben minden eddiginél nagyobb szabású propaganda-hadjáratot indítottak a közlekedési szabályok ismertetésére. Ez az akcióprogram tulajdonképpen a jelképes rakétának a hajtóanyaga. Az „úticél” ebben az esetben a forgalombiztonság, a közlekedési fegyelem megteremtése, és az is, hogy a mind több új autó forgalomba lépése ellenére ne szaporodjanak az emberéletet kioltó közlekedési balesetek.

Mind több moszkvai csomóponton védi a gyalogosok biztonságát és segíti a zavartalanabb forgalmat a szintben elválasztott gyalogátkelőhelyek folyosórendszere Mind több moszkvai csomóponton védi a gyalogosok biztonságát és segíti a zavartalanabb forgalmat a szintben elválasztott gyalogátkelőhelyek folyosórendszere

(APN – B. Koran felvételei)

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!