A Volkswagen konszernen belül a Seat felelőssége lett a kis méretű és olcsó villanyautók fejlesztése, nem véletlenül, hiszen Spanyolországban fogják gyártani ezeket a típusokat. A konszern összesen 10 milliárd eurót költ az ibériai félszigeten a villanyautó-gyártásra, ebben az összegben az akkumulátor-gyár (Valencia, 2023-ban indul az építése a 40 GWh éves kapacitású üzemnek) mellett benne van a martorelli és pamplonai üzemek felkészítése a villanyautó-gyártásra. A műszaki alapot az MEB továbbfejlesztésével hozzák létre, az MEB Small esetén alapvetően előre kerül hajtómotor, a most bemutatott immár második Cupra UrbanRebel tanulmány nagyjából azt a maximumot mutatja, amit ki lehet hozni a technikából – például hátsó tárcsafékeket, ami a rendes MEB alapnál csak 300 lóerő környékén jár…

Megmaradtak a korábbi tanulmány vonalai, de egy fokkal reálisabbak az arányok azáltal, hogy a széria alapra építették fel és így magas építésű lett az immár 5 ajtós karosszéria. Bőven használtak újrahasznosítással létrehozott anyagokat a 403 centiméter hosszú kisautóhoz, de vannak bio-műanyagok is a fedélzeten. Új gyártástechnológiákkal is kísérleteznek, hiszen a tanulmányhoz használtak 3D nyomtatással és 3D szövéssel készült anyagokat is, kérdés, ezek a nagyszériás gyártásba is bekerülnek-e.

Az UrbanRebel tanulmány első kerekeit egy 226 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor hajtja, amivel 6,9 másodperces 0-100 km/óra sprintre képes a kisautó, az akkumulátor kapacitását nem árulták el, csak az, hogy a legnagyobb hatótávolságú szériaváltozat akár 440 km-re is el tud majd jutni egy feltöltéssel. A Cupra egyébként úgy számol, hogy a villanyautó-márkává válás útján fontos szerepe lesz a városi közlekedésre optimalizált kisautónak, amely sok esetben közösségi autómegosztás keretében az első találkozási pont lesz a potenciális vásárlók és a márka között.