Megfizethető Espace az új Scénic

2016. március 3. (csütörtök)

A nagytestvér megoldásait csomagolják a negyedik generációs Scénic karosszériájába, és mindezt olcsóbban adják majd.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Helyből soha nem lehet elég egy családi autóban, ezért 4 centivel hosszabb és 2 centivel szélesebb lett a Scénic egyterű negyedik generációja, egyedül a magasság csökkent – a teljes magasság ugyan 13 mm-rel több a korábbinál, de a hasmagasságot 4 centivel 17-re növelték, így a korábbinál 27 mm-rel kevesebb a felépítmény hasznos magassága.


Meglepő módon már az alapváltozathoz is rendelhető lesz 20 colos felni, amelynek a megvásárlását azért kell megfontolni, mert meglehetősen ritka, ebből adódóan drága a 195/55 R20-as abroncs. Mivel ennek a keréknek az elérhetőségét már a fejlesztés korai fázisában elhatározták, a formatervezők is figyelembe vették ezt a vonalak megrajzolásakor. A formával kapcsolatban a legnagyobb meglepetés, hogy hiányoznak a Mégane és Talisman esetén használt látványos LED-es fények, úgymint első karmok és a hátfalon teljes szélességben végighúzódó csík.

Az utastérben az élére állított középső kijelző, az ajtókárpitra is átnyúló vonalak és tárolási lehetőségek garmadája határozza meg a hangulatot. A két első ülés közötti tároló mozgatható, egészen a műszerfal alá lehet tolni, a hátsó pozícióban pedig a második sorban ülők könnyen elérik az ennek a végén elhelyezett 2 USB-csatlakozást, vonalbemenetet és 12V-os elektromos csatlakozót.

Az utas előtt mély fiók váltja a korábbi kesztyűtartót, egyébként a megszokott tárolási lehetőségeket – beleértve a padlóban lévő rekeszeket – találjuk mindenfelé, az össztérfogatuk 63 liter. Az ülésrendszer erősen hasonlít az Espace-ban használthoz, a csúcsmodellben elöl masszázsfunkció kényeztet, a hátsó ülés gombnyomásra tűnik el a padlóban. A 60/40 arányban osztott második sor két fele egymástól függetlenül állítható hosszában. Alaphelyzetben 496 literes a csomagtér.

Két motorral fogják forgalmazni az új Scénic-et, az 1,2-es benzines turbó 115 vagy 130 lóerővel választható, az 1,6-os dízelből 95, 110, 130 és 160 lóerős lesz. Alapfelszerelés a 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltó, a 110 lóerős dCi-nél választható, a biturbónál széria a 6 fokozatú, dupla kuplungos váltó. A 110 lóerős dízelhez felár ellenében lesz választható a hajtást segítő (önmagában  járművet mozgatni nem képes) villanymotoros rásegítés. Még a nyár előtt megismerhetjük majd a Gran Scénic változatot is, a két karosszériaváltozat forgalmazása egyszerre, még az idei év vége előtt megindul majd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Megfizethető Espace az új Scénic

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér