Mi is beszámoltunk róla, hogy a Renault alkalmazottai (mérnökök és tesztpilóták) sorozatgyártású (-nak megfelelő műszaki szinten lévő) Zoé akkumulátoros-elektromos kisautóval megdöntötték az egy nap alatt megtett távolságot. Ausztráliában máris túlszárnyalták a franciák eredményeit, egy utólagosan elektromos hajtásúra átalakított Holden Commodore-ral.

Az EV Engineering konzorcium által (ennek tagjai a General Motors, a General Electric, az Air International, a Bosch, a Continental, a Futuris és a Better Place) készített elektromos hajtású Commodore búcsúztatta a Renault meglehetősen fiatal világrekordját. A legszebb, hogy a Renault által is favorizált akkumulátorcsere-megoldással (a Better Place fejlesztése a rendszer) sikerült legyőzni a franciákat.

Az EV Engineering által átépített Holden Commodore hajtásáról egy 197 lóerő/400 Nm teljesítményű elektromotor gondoskodik, amelyet a differenciálmű helyére építettek, a cserélhető akkumulátor csomag a motortérben helyezkedik el. A 30 kWh kapacitású teleppel nagyjából 150 km a hatótávolság, ami megfelel a ma kapható, jobb elektromos autóknak. Az autóval egy kijelölt útvonalon köröztek Melbourne és Geelong között, a 125 km-es kör végén 20-25 százalék energia még volt az akkumulátorban. Az ausztrálok eddig már 7 autóval készültek el, ezekkel a következő két évben egyenként 30-50 ezer kilométert tesznek meg, és az ezekkel szerzett tapasztalatokat felhasználva meg szeretnék indítani a sorozatgyártást.

A gyors akkumulátor-csere miatt 24 óra leforgása alatt 1886 km-re jutott el az elektromos Commodore, ami az új világrekord is egyben. A Society of Automotive Engineers Australasia tagjai hitelesítették a rekordot. Július 21-én délután 1-kor indult a kísérlet, amely július 22-én délután 1-kor ért véget.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások