Kerülhetnek vagy várhatnak a Tesla tulajok egy autótűz miatt

2016. január 4. (hétfő)

Norvégiában töltés közben kigyulladt és kiégett egy Tesla Model S, a Supercharger töltőállomást bezárták, ami nagyban megnehezíti a tulajdonosok életét.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Arányaiban nincs több autótűz elektromos autók töltésénél, mint amikor hagyományos töltőállomáson keletkezik tűz – kevesebb ugyan az elektromos autók száma, de azokat legalább napi egyszer töltik, nem másfék-kéthetente tulajdonosaik -, azonban a mostani norvégiai eset egy meglepő problémára világít rá.


Újév napján, délután fél 3-kor állt meg a 2014-es évjáratú Tesla Model S gazdája a Brokelandsheia Supercharger-gyorstöltő állomáson, csatlakoztatta autóját, majd utasával együtt elment a pihenőhelyre. Pár perc múlva arra lettek figyelmesek, hogy hatalmas lángokkal ég az autó, a gyorsan a helyszínre érkező tűzoltók hiába locsolták habbal, nem sikerült eloltani a kocsit, úgyhogy elkerítették a környéket és hagyták, hogy kiégjen.

Megindult a vizsgálat, és amíg az le nem zárul, nem lehet használni a Tesla gyár tulajdonában lévő töltőállomást, ami viszont egy elég nagy, mintegy 250 km-es űrt hagy a hálózaton, az E18-as gyorsforgalmi úton. Ez annyiból probléma, hogy a négy töltőhellyel megvalósított Supercharger állomáson a nyár óta két ideiglenes töltőpontot is elhelyeztek, akkora volt az igénybevétele ennek a vidéki töltőállomásnak, ami az Oslóból délre menő utazóknak volt az első megállója – most vagy keresnek egy hagyományos töltőpontot, ahol lassabban tudják feltölteni az akkumulátorukat, vagy megállnak korábban; ez utóbbival csak annyi a baj, hogy annak a Supercharger-töltőnek most jelentősen megnő a forgalma, úgyhogy könnyen lehet, hogy nem találnak majd szabad töltőpontot.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Kerülhetnek vagy várhatnak a Tesla tulajok egy autótűz miatt

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér