Németországban annyiban más a hazaihoz képest a gépjármű-javító ágazat, hogy a gyári márkaszervizek mellett több országos lefedettségű, független szervizhálózat is létezik, amelyeknél szintén a gyári garancia megőrzése mellett lehet javíttatni. A Fanfocus Deutschland és a forum! közvéleménykutató most azt próbálta kideríteni, milyen szervizbe, és miért hordják autóikat a németek.

Leggyakrabban a kedvező ár miatt keresik fel a márkafüggetlen hálózatokat, de ezek munkájával nem igazán elégedettek. A legjobban a BMW, a Skoda és az Opel márkakereskedések képesek magukhoz kötni az ügyfeleket. A BMW szervizek 30 százalékos rajongói aránnyal bírnak, míg a legjobb független hálózat, a Bosch Car Service a maga 20 százalékával az ötödik helyre került. A rajong egyébként olyan fogyasztót jelent, aki nem csak saját maga jár vissza az adott szervizbe, de azt ajánlja ismerőseinek.

A sok rajongó egyébként nem jelent egyöntetű kedveltséget, a 22 százalékos rajongótáborral a harmadik helyen végzett Opel márkaszervizeknél 27 százalék a terroristák aránya, a forum! így nevezi azokat az ügyfeleket, aki nem egyszerűen csalódott az adott hely szolgáltatásában, de aktívan kampányol ismerősei körében az ellen, hogy oda vigyék autóikat.

A Pitstop és az A.T.U. független javítóhálózatok egyfelől alacsony rajongói, másfelől magas terrorista-táborral bírnak. Az ide járó ügyfelek az alacsony árakat keresik, ezen felül legfeljebb azzal tudnak jó pontokat szerezni ezek a szervizek, hogy közel vannak az ügyfelek lakóhelyéhez, de nem tartják őket megbízhatónak vagy jól működőnek.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!