Tavaly az USA-beli forgalmazó készítette el a terepjáróval kalandozóknak szánt GXOR nevű tanulmányt, most pedig a kanadai importőrnek köszönhetjük a Lexus GX Overland-et. Amíg előbbinél az utánfutóra hárították a munka nagyját, utóbbinál a tetőn valósították meg a lakóteret, ami egy felnyitható sátort jelent előtetőkkel.

Az Executive csomagos csúcsmodellből építették meg az egyedi terepjárót, amelynél egyedi felnik, Toyo Open Country terepabroncsok és Icon lengécsillapítók, no és pár centis emelés javítja a tereptulajdonságokat. Masszív fellépő és alsó védőlemezt is kapott az átalakulás során a Lexus GX, utóbbihoz kapcsolódóan teljesen új, mélyre nyúló hűtőrácsot is készítettek. Újdonság, hogy a körkamera-rendszert kiegészítették egy olyan optikával, amely az autó orra alatti területet mutatja.

Nem nyúltak a technikához, tehát a 4,6 literes szívómotor maradt 301 lóerős, a váltó hatfokozatú automatikus és az összkerékhajtás elektronikus beavatkozói is a gyárinak megfelelően végzik a dolgukat. Azt nem árulta el a kanadai Lexus forgalmazó, hogy a tanulmánynál használt felszerelések elérhetőek lesznek-e a gyári tartozékok között, de ez nem valószínű.

Make time for adventure. The Lexus GX Overland Concept, revealed at Salon International de l'Auto de Montréal. #LexusAutoShow—Prenez le temps de partir à l’aventure. Le concept Lexus GX Overland, dévoilé au Salon International de l'Auto de Montréal. #LexusAuSalonAuto

Közzétette: Lexus Canada – 2020. január 16., csütörtök