A Volkswagen már régóta készít tanulmányokat a kompakt architektúra elemeit felhasználva, és most végre bemutatkozott az első sorozatgyártású modell, amely a TSI benzinmotor fogyasztását egy, és a DSG váltóba épített elektromotor segítségével csökkenti.

A motortérbe az 1,4 literes turbós-kompresszoros benzinmotor 150 lóerős változatát építik, a DSG váltóban egy 36 lóerős elektromotor dolgozik, a rendszerteljesítmény 170 lóerő. A sima benzineshez képest városban harminc, országúton 20 százalékkal csökken a fogyasztás az amerikai ciklus szerint, az európai norma szerinti értékek még nem ismertek. A Jetta Hybrid 1,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora 2 kilométer elektromos hatótávolságot biztosít, ebben az esetben 70 km/óra az elérhető csúcssebesség.

A Volkswagen Jetta Hybrid Európában is megvásárolható lesz 2012 végén-2013 elején, az érkezés azért bizonytalan, mert nem tudni, hogy a fő piacnak számító Egyesült Államokban mekkora igény lesz az autóra.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!