Egy ideje földrészenként eltérő ritmusban mutatja be a Honda a Civic különféle generációit, az Egyesült Államokban például most mutatták be a tizedik nemzedéket Los Angelesben. Immár nem lépcsős hátú, hanem négyajtós kupé a karosszéria hivatalos megnevezése, végre tehát szakítottak a kissé konzervatív megjelenéssel, és a fiatal vásárlóknak próbálnak kedvezni a sportosabb megjelenéssel.

Most csak a négyajtós kupé mutatkozott be a két alap erőforrással, itt nagy változás, hogy immár 2,0 literes szívómotor az alap 160 lóerővel, a feláras erőforrás pedig az új fejlesztésű, 1,5 literes négyhengeres turbó 170-180 lóerővel – erről csak annyit mondanak, hogy vagy 30 lóerővel erősebb az eddigi 1,8 literes négyhengeresnél. Az is biztos, hogy az Si elnevezésű sportos változat majd az európai Type R 2,0 literes turbómotorját kapja, ezen kívül szokás szerint lesz majd klasszikus, kétajtós kupé karosszéria is.

Alaposan megváltoztak a méretek, közel 5 centivel nőtt a szélesség, a tengelytávolság 3 centivel lett nagyobb – a hátul ülők lábtere 5 centit gyarapodott -, miközben 2,5 centivel lett laposabb a karosszéria. Negyedével nőtt a csavarodási merevség, elöl megtartották a MacPherson rugóstagos felfüggesztést, hátra teljesen új fejlesztésű, többlengőkaros független futómű került, és az Egyesült Államokban forgalmazott Honda Civic esetén azt is fontosnak tartották megemlíteni, hogy immár alapfelszerelés lesz a négy tárcsafék.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!