Gázos az Insignia

2012. július 18. (szerda)

Mostantól gyárilag is készítenek LPG autógázzal üzemelő Opel Insigniákat.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Már kapható az Opel Insignia cseppfolyós gázra (LPG = Liquefied Petroleum Gas) optimalizált 1.4 Turbo LPG ecoFLEX kivitelben is. A márka többszörösen kitüntetett zászlóshajójának mind a három karosszéria-változatát – négyajtós, ötajtós és Sports Tourer – meg lehet rendelni gázautóként. Az Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX teljesítménye 103 kW/140 LE, csak hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval kérhető, szabványos fogyasztása csak 7,6 liter 100 kilométeren (CO2 -emisszió 124 g/km).


Az LPG-kivitel részére megerősítették a szelepeket és szelepfészkeket, illetve átprogramozták a motorelektronikát. Azáltal, hogy a 42 liter hasznos térfogatú gáztartályt helytakarékosan, a pótkerék mélyedésében helyezik el, megmarad a teljes poggyásztér, és az Insignia nagyfokú variálhatósága. Az egy tankolással elérhető hatótáv 500 kilométer, de a benzintartályt is kihasználva 1.700 kilométer érhető el (a négy és ötajtós limuzinnal). A cseppfolyós gáz betöltő csonkja közvetlenül a benziné mellett van, az Európa-szerte használható adaptert tartozékként adják a kocsihoz.

 

Benzinről LPG-üzemre teljesen egyszerűen lehet átváltani a műszerfali kapcsolóval; a benne elhelyezett fénydióda mutatja, hogy gázüzemben vagyunk, és azonnal kialszik, mihelyt benzinüzemre térünk át. Érthető a tartályokban levő mennyiséget mutató műszer is, amely mindkettőt mutatja.

Gyári beszerelés: helytakarékos, biztonságos, garanciális

A gyárilag beépített gázberendezés több előnyt hoz magával az utólag beszereltekkel szemben. Először is már a kifejlesztésekor elsődleges szempont volt a biztonság. Az Opel például külön törésteszteket hajtott végre a gáztartállyal és egyéb szerkezeti elemekkel. Azokat, amelyek karambolnak kitett területeken vannak elhelyezve, optimálisan integrálták a karosszéria-struktúrába.

 

Mivel a gáztartály a pótkerék mélyedésébe került, ugyanannyit lehet pakolni az autóba. A kapcsolót és a kijelzőt takarékosan belefoglalták a műszerfalba. Így a korszerű autógáz-technikát az Opelre jellemző minőségben, közvetlenül a gyártól kapja a vevő – akárcsak a többi Opel LPG-modell esetében – a külön szériákra és járműmódosításokra szakosodott Opel Special Vehicles GmbH (OSV) leányvállalattól. Az OSV székhelye közvetlenül az Opel törzsüzeme mellett van, Rüsselsheimben.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Gázos az Insignia

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. dbalazs25 2012. augusztus 9. 20:17

    Ha egyszer új autót veszek, akkor ilyen meghajtásút akarok. Most csináltatjuk a régi kis gépet mi is gázosra, mert spórolni kell. Nézegettem itt http://minu.me/-kalkulator asszem megéri majd.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Gázos az Insignia


    Ha egyszer új autót veszek, akkor ilyen meghajtásút akarok. Most csináltatjuk a régi kis gépet mi is gázosra, mert spórolni kell. Nézegettem itt http://minu.me/-kalkulator asszem megéri majd.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/18-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Renault Twingo, Ford Focus, Audi TT és TTS, Volkswagen Golf GTE
  • Bemutató:A Párizsi Autószalon újdonságai
  • Teszt: Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i, Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG, BMW R nineT
  • Tuning: BMW E36 318tds Touring
  • Tanácsdó: A futómű karbantartása, Lemezjavítás, műszerfali burkolat módosítása

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
18 °C
12 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?