Gázos az Insignia

2012. július 18. (szerda)

Mostantól gyárilag is készítenek LPG autógázzal üzemelő Opel Insigniákat.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Már kapható az Opel Insignia cseppfolyós gázra (LPG = Liquefied Petroleum Gas) optimalizált 1.4 Turbo LPG ecoFLEX kivitelben is. A márka többszörösen kitüntetett zászlóshajójának mind a három karosszéria-változatát – négyajtós, ötajtós és Sports Tourer – meg lehet rendelni gázautóként. Az Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX teljesítménye 103 kW/140 LE, csak hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval kérhető, szabványos fogyasztása csak 7,6 liter 100 kilométeren (CO2 -emisszió 124 g/km).

A cikk a hirdetés után folytatódik

Az LPG-kivitel részére megerősítették a szelepeket és szelepfészkeket, illetve átprogramozták a motorelektronikát. Azáltal, hogy a 42 liter hasznos térfogatú gáztartályt helytakarékosan, a pótkerék mélyedésében helyezik el, megmarad a teljes poggyásztér, és az Insignia nagyfokú variálhatósága. Az egy tankolással elérhető hatótáv 500 kilométer, de a benzintartályt is kihasználva 1.700 kilométer érhető el (a négy és ötajtós limuzinnal). A cseppfolyós gáz betöltő csonkja közvetlenül a benziné mellett van, az Európa-szerte használható adaptert tartozékként adják a kocsihoz.

 

Benzinről LPG-üzemre teljesen egyszerűen lehet átváltani a műszerfali kapcsolóval; a benne elhelyezett fénydióda mutatja, hogy gázüzemben vagyunk, és azonnal kialszik, mihelyt benzinüzemre térünk át. Érthető a tartályokban levő mennyiséget mutató műszer is, amely mindkettőt mutatja.

Gyári beszerelés: helytakarékos, biztonságos, garanciális

A gyárilag beépített gázberendezés több előnyt hoz magával az utólag beszereltekkel szemben. Először is már a kifejlesztésekor elsődleges szempont volt a biztonság. Az Opel például külön törésteszteket hajtott végre a gáztartállyal és egyéb szerkezeti elemekkel. Azokat, amelyek karambolnak kitett területeken vannak elhelyezve, optimálisan integrálták a karosszéria-struktúrába.

 

Mivel a gáztartály a pótkerék mélyedésébe került, ugyanannyit lehet pakolni az autóba. A kapcsolót és a kijelzőt takarékosan belefoglalták a műszerfalba. Így a korszerű autógáz-technikát az Opelre jellemző minőségben, közvetlenül a gyártól kapja a vevő – akárcsak a többi Opel LPG-modell esetében – a külön szériákra és járműmódosításokra szakosodott Opel Special Vehicles GmbH (OSV) leányvállalattól. Az OSV székhelye közvetlenül az Opel törzsüzeme mellett van, Rüsselsheimben.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Gázos az Insignia

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. dbalazs25 2012. augusztus 9. 20:17

    Ha egyszer új autót veszek, akkor ilyen meghajtásút akarok. Most csináltatjuk a régi kis gépet mi is gázosra, mert spórolni kell. Nézegettem itt http://minu.me/-kalkulator asszem megéri majd.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Gázos az Insignia


    Ha egyszer új autót veszek, akkor ilyen meghajtásút akarok. Most csináltatjuk a régi kis gépet mi is gázosra, mert spórolni kell. Nézegettem itt http://minu.me/-kalkulator asszem megéri majd.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
23 °C
10 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?