Feltűnés helyett: új Audi A6

2010. december 1. (szerda)
Túlzás lenne szárnyaló fantáziával vádolni az Audi formatervezőit, de az A6-os túl fontos modell a kísérletezéshez. Íme egy biztos befutó.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

  Egy ilen fontos autónál nincs helye a kísérletezésnek, a forma tipikusan audis lett Egy ilen fontos autónál nincs helye a kísérletezésnek, a forma tipikusan audis lett
Nincs meglepetés az Audi új nagyautójával kapcsolatban, az A6-os legújabb generációja pontosan úgy néz ki, ahogy arra számítottunk. Olyan, mint egy csöppet kicsinyített A8-as, vagy épp egy kicsit felfújt A4-es. De abból az irányból is megközelíthetjük a dolgot, hogy egy A7 Sportback kevésbé praktikus hátsó résszel. Egyszóval: Audi.

Könnyen el lehet vele vegyülni a tömegben mondjuk az ingolstadti gyár előtti parkolóban, egyébként a hatalmas méretű, lecsapott felső sarkokkal rendelkező hűtőrács és a fénykibocsátó diódákkal gazdagon megáldott fényszórók miatt könnyen felismerhető lesz az újdonság.

  Szebb a belső tér, tizedmiliméter-nagyságúak az illesztések, ebben az összeállításban kifejezetten otthonos Szebb a belső tér, tizedmiliméter-nagyságúak az illesztések, ebben az összeállításban kifejezetten otthonos

A karosszéria hossza 4,92 méter, és az ingolstadti márka legújabb szokásának megfelelően acél/alumínium vegyes építésű, utóbbi aránya több, mint 20 százalék. Ezen kívül még az új váltóval is igyekeztek csökkenteni az alulkormányzottságot, a kuplung és a differenciálmű felcserélésével nagyjából tíz centivel ment előrébb az első tengely. A kétliteres dízelmotorral 1575 kg az autó tömege. Az alapáron adott halogén lámpákat felár ellenében bi-xenon egységre, vagy teljesen LED-es darabokra cserélik.

Az utastér legnagyobb újdonsága, hogy nem olyan szürke, ahogy azt utóbbi időkben megszokhattuk, sőt kifejezetten szemrevaló a megjelenése. A megszokott módon rengeteg pénzt lehet költeni a beltér egyedivé tételére, de meglepő, hogy a hátsó támla dönthetősége feláras extra – alapáron csak egy sízsákot kap az ember.

  Többet fogyaszt mindhárom dízelnél a benzin-elektromos hibrid. Így Európában nincs sok értelme Többet fogyaszt mindhárom dízelnél a benzin-elektromos hibrid. Így Európában nincs sok értelme

A motorkínálat sztárja mindenképpen a kétliteres TDI, amely immár 177 lóerős teljesítménnyel is 4,9 l/100 km-es szabványos átlagot produkál. A háromliteres, V6-os TDI gyengébb, 204 lóerős változata multitronic váltóval 5,2-es átlagot hoz, a 245 lóerős is megelégszik 6,0 l/100 km-rel laboratóriumi körülmények között. Ezek hárman, így ahogy vannak, megkérdőjelezik a kétliteres TFSI és elektromotor kombinációjával létrehozott hibrid változat létjogosultságát Európában, hiszen az csak 6,2 l/100 km-es átlagot tud 245 lóerős teljesítmény mellett. Még két benzines van, a 2,8 literes V6-os szívómotor 204 lóerővel, és az immár 300 lóerős, háromliteres kompresszoros.

  Ebben a formában kevésbé praktikus, mint az A7 Sportback, de várjuk meg a kombit Ebben a formában kevésbé praktikus, mint az A7 Sportback, de várjuk meg a kombit

Forgalmazása 2011 tavaszán indul, a hibrid modell és a CVT váltós dízel csak pár hónap késéssel jelenik meg a kínálatban, a még be sem mutatott Avant érkezése is leghamarabb a nyárra tehető. Aki nem bír addig várni, annak ott a jóval drágább A7-es – az is van olyan praktikus, mint a kombi, csak szebb.

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Feltűnés helyett: új Audi A6

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/19-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 508, Lexus NX 300h, Volkswagen Touareg
  • Teszt: Jaguar XF 2.2D
  • HASZONJÁRMŰ-MELLÉKLET: Volkswagen Amarok-túra: Montenegro–Albánia, Teszt: Peugeot Boxer, Ford Transit Jumbo, Renault Master, Mercedes-Benz V 250 BlueTec, Landini 7-215
  • Tuning: Brabus Mercedes-Benz Sprinter

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
11 °C
2 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?