Egyszerűen takarékos tüzelőanyagcellás autó

2016. február 24. (szerda)

Alig 580 kg a tömege a brit fejlesztésű tüzelőanyagcellás Riversimple Rasa-nak, amelyből kispórolták az akkumulátorokat.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Előreláthatólag 2018-ban indul majd a Riversimple cég által fejlesztett Rasa nevű tüzelőanyagcellás autó sorozatgyártása, de már idén elkészítenek 20 példányt, amelyeket aztán normál közúti forgalomban tesztelnek majd.


Úgy próbálták meg csökkenteni a költségeket, hogy kicsi és könnyű autót készítettek, amelyben elég egy viszonylag kis teljesítményű tüzelőanyagcellát (8,5 kW) építeni, és nincs akkumulátor sem a fedélzeten, kondenzátorokat használnak puffernak – ezek egyébként is ideálisak a fékenergia-visszatápláláshoz. A saját tömeg 580 kg, a karbon utascellához elöl-hátul alumínium segédvázak csatlakoznak, a karosszéria üvegszálas műanyagból készül, a tüzelőanyagcella tömege mindössze 19 kg.

Négy, viszonylag kis teljesítményű kerékagy-villanymotor hajtja a prototípust, a rendszernyomaték 600 Nm, és mindössze 18 mozgó alkatrész van az egész hajtásban. Nem a gyorsaság a lényeg, a 60 mérföldes, azaz 96 km/h-s elektronikusan korlátozott csúcssebességet 10 másodperc alatt éri el a Riversimple Rasa, de hosszú időn keresztül képes tartani ezt a tempót. A lényeg az volt, hogy a tartályban elférő 1,5 kg hidrogénnek mintegy 483 km távolságra képes eljutni. A Riversimple egyébként nem eladni akarja az autóit, a viszonylag magas bekerülési költség miatt eleve finanszírozási modellekben gondolkoznak, magán és céges vásárlókon kívül autómegosztási programokra is számítanak ügyfélként.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Egyszerűen takarékos tüzelőanyagcellás autó

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér