Minimalista stílusú a belső, az anyagok egy része újrahasznosított. Elöl 46, hátul 688 literes a csomagtér

Azon kívül, hogy az új Lotus neve a klasszikus névadásnak megfelelően „e” betűvel kezdődik és végződik, hagyományőrzésről szó sem lehet, az Eletréhez még csak hasonló járművet sem készített a brit márka. Merthogy egy 5,1 méter hosszú, 2 tonnás, elektromos hajtású szabadidő-autóról van szó, amelynek topverziója 918 lóerős! Colin Chapman márkalapító minden bizonnyal forog a sírjában, hiszen az ő járműépítési elvei, miszerint az élvezetes autók kompaktok és könnyűek, mintha feledésbe merültek volna… Mindenesetre ez a lépés mutatja, hogy a kínai Geely, mint tulajdonos, egyáltalán nem szívbajos, a piaci terjeszkedés reményében bátor döntéseket is bevállalnak. Például az is merész, hogy nem brit földön, hanem a kínai Wuhanban készül az Eletre.

Alapból 5 üléses az Eletre, az Executive Seat csomag megrendelésével viszont 4 személyes is lehet

Miközben a külső a markáns fronttal, a hatalmas kerékjárati ívekkel és a sportos farrésszel hozza az ilyen jellegű autóktól elvárhatót, a beltér egy másik világ. A hűvös, technokrata stílusú berendezés legtöbb eleme a „zöld” gondolkodást hirdeti, például az alsó kárpitozások teljes egészen újrahasznosított anyagból készülnek, bőrülések helyett pedig fenntartható forrásból származó szövetülések is kérhetők. Az alapverziók 5 üléses konfigurációban érkeznek, ám aki igazi kényeztetést szeretne a hátsó sorban, választhatja az Executive Seat csomagot, amelyben fotelszerű 2 üléses kialakítást kapnak. A soft-close ajtóbehúzás mellett említésre méltó a Dolby Atmos hangrendszer, utóbbi a Lotus szerint olyan élményt ad, mintha a zenész mellett ülne az ember a stúdióban.

A hátsó lámpákat összekötő LED-csík a töltésvisszajelző

A korszakváltás jegyében kizárólag elektromos verzióban készül a modell, méghozzá gigászi kapacitású, 112 kWh-s akkumulátorral, kétmotoros összkerékhajtással. Az Eletre és Eletre S típusok 603 lóerőt produkálnak, míg a tengelyenként 2 fokozatú váltóval ellátott R változat 918 lóerős – a csúcsmodell hatótávolsága csak 490 kilométer, szemben a másik kettő kivitel 600 kilométeres értékével. Az R modell valóban a legek elektromos szabadidő-autója, hiszen amellett, hogy akár 265 km/órás csúcstempóra képes, a 0-100 km/órás sprint mindössze 2,95 másodpercet vesz igénybe. Talán ennél is letaglózóbb, hogy 80-ról 120 km/órára 1,9 szekundum alatt ugrik! Az árak tekintetében egyértelműen a konkurensek alá lőtte be újdonságát a Lotus, az Electre németországi alapárai 95 990–150 990 euró (kb. nettó 39-61 millió Ft) között alakulnak.