Egyedi lett a kábeles Prius

2016. március 24. (csütörtök)

Ezúttal nem csak a hátsó lámpa, de a teljes külső-belső megjelenés egyedi a Toyota hálózatról tölthető hibidjénél, amelynek Prius Prime a neve.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Amíg eddig csak az elektromos csatlakozásról és az eltérő fényképű hátsó lámpákról lehetett csak felismerni a hálózatról tölthető Toyota Priust, az új generációnál teljesen egyedi külső-belső megjelenéssel, Prime néven forgalmazzák ezt, a zöld rendszám használatára alkalmas változatot.


Az elődhöz képest nagyobb kapacitású, 8,8 kWh kapacitású a lítium-ion akkumulátor, ez nem csak nagyobb elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, de hibrid módban is többet tud segíteni a hajtásban a villanymotor, így a Toyota ígérete szerint normál használat során takarékosabb az egyszerű Prius hibridnél. A telep feltöltése USA-beli konnektornál (110 V-os feszültségű hálózat) 5,5 óráig tart, 240 V-os feszültségű hálózatnál kevesebb, mint 3 órára rövidül ez.

A New Yorki Autószalonon bemutatott autónál az USA-beli szabványos átlag alapján 1,4 l/100 km a fogyasztás, villanymotorral 35 km a hatótávolság. Egy tankolással, tehát teljesen feltöltött akkumulátorral és benzintankkal (43 liter) közel 1000 km a hatótávolság, ha a szabványos fogyasztással számol az ember. A nagyobb kapacitású akkumulátor teljesítményleadása is jobb a korábbinál, így elektromos módban már 135 km/h az elérhető csúcssebesség.

Az átformázott külső megjelenés mellett vezérelt zárású szellőzőnyílásokkal is rendelkezik a Prius Prime, amelynek utastere négyszemélyes kialakítású. A teljesen új műszerfal közepén 11,6 colos képátlójú monitor található, kifejezetten az autóhoz kifejlesztett alkalmazásokat is lehet futtatni, felár ellenében JBL hifi is kérhető. A Toyota Prius Prime az ősszel lesz megvásárolható az Egyesült Államokban, európai érkezésének időpontja még nem ismert.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Egyedi lett a kábeles Prius

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér