A LeMans-i 24 órás verseny megnyerése és a Ferrari legyőzése érdekében indította el 1963-ban a Ford azt a versenyautó-fejlesztési programját, amelynek eredményeként az első – és eddigi egyetlen – Egyesült Államokból érkező LeMans-győztes sportkocsi, a GT40 megszületett. A nagyközönség számára az 1964-es New Yorki Autószalonon lett ismert a projekt, ahol a GT/105-ös számú prototípust kiállították.

Ennek az autónak a megjelenését kapja meg az aktuális Ford GT utolsó modellévében választható Heritage Edition nevű limitált széria. Wimbledon-fehérre fényezik a karosszériát, a hármas versenycsík különlegessége, hogy a szélső vékonyabb csíkoknál egyszerűen csak elhagyták a fényezést, és a puszta karbon látható ott. Az autó karbonból sütött felniken gördül, utasterében Lightspeed Blue fantázianevű világoskék színű Alacantarával kárpitozzák az üléseket, a díszvarrást szürke cérnával készítik; a műszerfalat fekete bőrrel és Lightspeed Blue Alcantarával vonták be.

A 2022-es Ford GT Heritage Edition külsején és belsején is mindenhol felfedezhető a kék szálakat használó karbonszövet, az autó a Monterey Car Week rendezvényen az egyedüli megmaradt prototípussal együtt lesz megtekinthető. Azt nem árulták el, hány példányt készítenek majd januártól ebből a különleges modellből, most még a 2021-es ’66 Daytona Heritage Edition széria gyártásával foglalkoznak.