Ahogy tetszik: sokoldalú a Toyota C-HR

2016. március 2. (szerda)

Háromféle hajtással, köztük a Prius hibrid rendszerével is megvásárolható lesz majd a Toyota új kompakt szabadidő-autója.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Annak megfelelően, hogy a RAV4-es alá érkező C-HR szabadidő-autóval a fiatal vásárlóközönséget akarja megszólítani a Toyota, meglehetősen mozgalmas lett a karosszéria megjelenése. Már két alkalommal is tanulmányozták az autót, először 3, majd 5 ajtóval, de még az újdonság erejével hat.


Vannak, akik véleménye szerint azt valósították meg a Toyota formatervezői, amit a Honda nem mert meglépni, ráadásként még a nevet is ellopták (a -V utótag helyett a C- előtag szerepel a HR betűknél). A valóságban egy kategóriával nagyobb méretű, az új GA-C építőkészletre építették fel a szabadidő-autót, arra, amelyet első alkalommal a Prius negyedik generációja használ.

A rokonság azon is felismerhető, hogy a dízelt helyettesítő benzin-elektromos hajtás a 122 lóerős rendszerteljesítményű új fejlesztésű hibrid rendszer (ebben kisebb méretű a bolygómű), egyébként a legújabb trendnek megfelelően kis köbcentis turbó az alap erőforrás, az Aurisban debütált 1,2 literes, 115 lóerős négyhengeres. De van egy meglepetés-hajtáslánc is, egyes európai piacokon 2,0 literes szívómotorral és fokozatmentes automatikus váltóval is elérhető lesz majd a Toyota C-HR.

Szóval downsiznigolt turbómotor, nagy köbcentis szívómotor vagy hibrid hajtás választható a Toyota kompakt szabadidő-autójához, ezzel minden ízlést lefednek. Utóbbi egyébként 90 g/km-nél alacsonyabb CO2-kibocsájtással, azaz 3,6 l/100 km alatti szabványos átlaggal rendelkezik majd, szóval a dízelhívőknek se lehet mentségük.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Ahogy tetszik: sokoldalú a Toyota C-HR

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér