ADAC fogyasztásteszt: egyre nagyobb az eltérés a szabványos és a tényleges fogyasztás között

2016. január 28. (csütörtök)

A német ADAC 2013 óta 1430, általuk megvásárolt autónál vizsgálta meg a tényleges fogyasztást. Újabban egyre nagyobb az eltérés az értékek között.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az ADAC évente mintegy 150 darab autót vásárolt és tesztelt le 2003 óta, az eddig elvégzett 1430 mindenre kiterjedő vizsgálatnak része volt a fogyasztásmérés is. Az európai szabványos mérési ciklus mellett a valós forgalomban tapasztalt értékeket is vizsgálták, és amióta az új világciklus létezik, azt is mérik.


Általános tapasztalat, hogy újabban egyre nagyobb az eltérés a szabványos mérési ciklus és a valós életben tapasztalt értékek között, persze vannak üdítő kivételek is. Például a Mazda CX-3 2.0 esetén mindössze 1,7 százalékos eltérést tapasztaltak az ADAC szakemberei, tehát úgy tűnik, a Skyactiv technológia igenis működik. A legnagyobb eltérés 47,5 százalék volt, amelyet egy, a piacon darabszámok tekintetében mellékszereplőnek számító autó, a Maserati Ghibli Diesel ért el. Amíg 2006-ban még csak átlagosan 5,5 százalékkal ígértek alacsonyabb fogyasztást a ténylegesnél, ma már 17,5 százalék az eltérés a szabványos és a tényleges érték között.

Muszáj azonban azt is megjegyezni, hogy ugyanezen időtartam alatt, tehát 2005-2015 között jelentősen mérséklődött az autók tényleges fogyasztása is, a 7,4 l/100 km-es értékről mára 5,6 l/100 km-re csökkent a benzin/dízel/hibrid autók mért átlaga.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
ADAC fogyasztásteszt: egyre nagyobb az eltérés a szabványos és a tényleges fogyasztás között

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér