Még nem tudni, mely modellek érintettek, de a 2013 és 2018 júliusa között használt egyik fedélzeti töltőberendezésnél (ami a plug-in hibrid és akkumulátoros-elektromos autókban használnak) kadmiumot találtak az egyik relében. Mindössze 0,008 grammról van szó, de ezek az autók nem felelnek meg az újrahasznosításról szóló jogszabálynak, azaz a törvényi előírásoknak. Amíg használatban vannak az autók, nem jelent problémát az egyébként mérgező anyag, hiszen maga a relé egy zárt házban van, ami megint a zárt házban található töltőn belül helyezkedik el, de újrahasznosításnál már kikerülhet a környezetbe. A problémás fedélzeti töltővel szerelt, de az ügyfeleknek még át nem adott autók kiszállítását leállították. Egyelőre nem tudni, mely autók érintettek – a kérdéses időszakban a VW E-Up, E-Golf, Golf GTE és Passat GTE, az Audi A3 e-tron és Q7 e-tron, illetve a Porsche Panamera és Cayenne plug-in hibrid jöhet szóba –, illetve hogy lesz-e visszahívás az ügyben, netán időszakos szerviz alkalmával orvosolják a problémát, azaz cserélik ki az érintett relét az autókban. Az adott részegységet szállító beszállító a dokumentációban nem jelezte a kadmium jelenlétét, arra egy, a VW belső laboratóriumában elvégzett anyagvizsgálat során bukkantak rá a gyár szakemberei és értesítették a Kraftfahrt Bundesamt hatóságot.