A Porsche Engineering fejleszti az orosz elnöki limuzin motorját

2016. január 26. (kedd)

Az orosz autóipar büszkeségét külföldi segítséggel készítik, a motorcsaládot például a német Porsche Engineering fejleszti.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nem ez lesz az első eset, hogy az orosz autóipar a Porsche Engineering segítségét kéri, a nyolcvanas években az elsőkerékhajtású Sputnyik - később Samara - fejlesztésében segített a német mérnöki vállalkozás, most pedig az elnöki limuzin és az aköré készülő moduláris padlólemezen dolgoznak, a jelenlegi hírek szerint a V6-os, V8-as és V12-es erőforrásokon dolgoznak majd.


Az orosz elnöki limuzin első teljesen működőképes prototípusa már 2016. januárjában elkészül, de ezt senki nem fogja látni; az első képeket 2017 végén adják közre az újdonságról, a hivatalos jelenése pedig 2018-ban lesz az új orosz elnök beiktatásakor. A Sollers autóipari cégcsoport nyerte el a gyártás és így a nagyjából 15 milliárd rubeles állami támogatás jogát, a hírek szerint az UAZ gyáron belül alakítják ki majd az új üzemet, ahol az állami limuzinnak is alapot jelentő moduláris építőkészletre a terepjárókat és az egyterűeket készítik majd.

A luxuslimuzinok – a polgárok által megvásárolható autók úgy egy-másfél méterrel lesznek rövidebbek az elnöki változatnál – gyártását várhatóan a Tatárföldön lévő Ford-üzemben valósítják meg. A Porsche Engineering által fejlesztett új motorcsalád gyártására pedig a yelabugai motorgyárban kerítenek sort.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A Porsche Engineering fejleszti az orosz elnöki limuzin motorját

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér