Nem új keletű a Ford és a Volkswagen együttműködése, hiszen a dél-amerikai gazdasági válság miatt a két cég AutoLatina néven egyesítette argentin és brazil részlegeit (51% VW, 49% Ford), a marketing és értékesítési osztályok kivételével összeolvadt a két szervezetet, és közös modelleket is készítettek. Az együttműködés 1994-ben ért véget, de ezt követően is partnerek maradtak a cégek, a VW több Ford típushoz szállított alkatrészeket.

Most globális szinten próbálkoznak a közös munkával, amely kapcsán azt is sietnek kiemelni, hogy nem lesz kereszttulajdonlás a cégek között. Az első, kézzelfogható eredmény egy közepes méretű pickup lesz, amelyet 2022-ben dobnak piacra a Ford Ranger és a Volkswagen Amarok utódaként (mindkét típus 2011 óta van piacon), majd Európában közös haszonjárműveket dobnak piacra. A nagyobb méretű áruszállítókat (Transit Custom, Volkswagen Transporter) a Ford fejleszti, míg a kisebbet (Transit Connect, Volkswagen Caddy) a Volkswagen. A két fél vizsgálja a további lehetséges együttműködés lehetőségét, különös tekintettel az elektromos autók, az önvezető technológia és a mobilitási szolgáltatások területén.