Sokkal fontosabb volt a fejlesztők számára a gazdaságosság javítása, mint az akkumulátor-kapacitás növelése, ezért a hivatalosan a Párizsi Autószalonon bemutatkozó új Smart ED kitart a 17,6 kWh kapacitású lítium-ion telep mellett. Az egész autó optimalizálása miatt azonban mégis nagyobb lesz a hatótávolság – a szabványos mérési ciklus szerint 145-ről 160 km-re emelkedett a hatótávolság. A gyakorlatban nem lehet ennyi a javulás, de a felhasználók eddig is elégedettek voltak a jellemzően városban használt elektromos autónál.

Fontos változás, hogy sokkal olcsóbb lesz az új generáció – ha a jármű teljes életciklusát nézzük. A vételár csak 1000 euróval lesz alacsonyabb a jelenleginél, de ezzel párhuzamosan megszűnik az előző generációnál még kötelező érvényű, havidíjas akkumulátor-bérlet, szóval ha kifizeti az ember a vételárat, teljes egészében megkapja az autóját. Muszáj megjegyezni, hogy ezzel az olcsóbbodással is csak nagyjából a sokkal nagyobb méretű, hatótávolságú Nissan Leaf szintjére csökken a vételár.

A Renault mérnökeinek a munkája a 82 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor, ami sokkal hatékonyabban működik a korábbi 75 lóerősnél, a 100 km/h-s tempót 10,5 másodperc alatt éri el a fortwo, ami egy másodperces javulás, a csúcssebesség megközelíti majd a 140 km/h-t. Sokat fejlesztettek a töltésen is, a gyártól megvásárolható falra szerelhető töltővel 3 órára csökkenthető az akkumulátor töltési ideje, ami egyébként mintegy 6 óra normál konnektorról – az előző generációnál még 20 százalék volt a töltési veszteség, az újnál ez egyszámjegyű értékre csökkent.

A karosszériához nem nyúltak az átalakítás során, a töltőcsatlakozás a tanksapka alatt kapott helyet, mindössze a kipufogó hiánya árulkodik az alternatív hajtásról. Első körben az Egyesült Államokban lesz megvásárolható az új Smart ED, a fortwo vagy a forfour karosszériával egyaránt választható lesz a villanymotoros hajtás. Európába valamikor jövő tavasszal, vagy inkább a nyáron érkezik meg a helyi károsanyag-kibocsájtás nélküli változat, magyarországi forgalmazásáról még nincs információ.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!