A Volvo 3CC megjelenése modern, és mégis összetéveszthetetlenül Volvo. A motorháztető alatt elektromos hajtáslánc található, mely a Volvo 3CC-t 135 km/óra végsebességre teszi képessé. 100 km/órára pedig körülbelül tíz másodperc alatt gyorsul fel a jármű – mindezt károsanyag-kibocsátás nélkül.

3899 milliméteres hosszával, 1624 milliméteres szélességével és 1321 milliméteres magasságával a Volvo 3CC méretei hasonlóak egy klasszikus, kétüléses sportkocsiéhoz. A hasonlóságok azonban itt véget érnek. A sportos megjelenésű jármű ugyanis meglepetést tartogat, mégpedig a különleges kettő-plusz-egy belső elrendezést. Ennek révén két felnőtt ülhet elöl, a különleges hátsó ülésen pedig egy felnőtt vagy két gyerek foglalhat helyet. Ez a háromüléses konfiguráció nemcsak kommunikációs szempontból ad különleges élményt az utazóknak, hanem eddig ismeretlen kényelmet biztosít a hátul ülőknek, és zavartalan kitekintést ad az összes utasnak.

„A Volvo 3CC-vel a Volvo Cars új módon közelíti meg a mobilitást, így a jövő generációk is olyan szabadságot élvezhetnek az autóban, mint napjainkban. Úgy gondoljuk, hogy fontos dolog új utakat mutatni a károsanyag-kibocsátás és a forgalmi dugók csökkentése érdekében” – mondta Lars Eric Lundin, a Volvo Monitoring és Concept Center, a VMCC alelnöke és ügyvezető igazgatója.

A Volvo 3CC a Volvo kaliforniai Monitoring és Concept Centerében dolgozó formatervezők, mérnökök és gazdasági szakemberek agyának szülötte. Céljuk egy „jövőbiztos tanulmány” létrehozása volt, mely a fenntartható mobilitás irányába mutat. Olyan autó, mely nem csak keveset fogyaszt, de sokoldalú, kényelmes és biztonságos, izgalmasan vezethető és jól is néz ki.

Kompakt méretei ellenére a Volvo 3CC-t úgy tervezték, hogy organikus vonalvezetése és világos színei által tágasnak érződjön. A belső ergonómiát úgy alakították ki, hogy a vezető szeme testmérettől függetlenül mindig ugyanabban a pozícióban legyen. Ez, valamint az alacsony profilú A-oszlop, és a tető három átlátszó eleme nyitottság érzetét kelti. Amikor az ajtók felnyílnak, a lebegő műszerfal előresiklik a be- és kiszállás megkönnyítése érdekében. A különleges, mozgatható ülésrendszer is segíti a ki- és beszállást a hátsó sorba. Ezen kívül a pedálok is igény szerint állíthatóak.

A Volvo Car Corporation célja az volt, hogy a 3CC ne csak jól nézzen ki, hanem a fenntartható mobilitás érdekében különösen takarékos is legyen. Ezt a Volvo csekély légellenállás, kis helyigény, könnyűszerkezetű karosszéria és elektromos hajtáslánc segítségével érte el. A biztonság és a könnyű építési mód érdekében a 3CC váza nagy szilárdságú acélból készült, a padlóelemek pedig kompozit szendvicsbetétekből. A karosszéria ragasztott borítása egyetlen darabból készült szénszálas héj. Ennek eredményeképpen a felépítmény igen merev lett. A merev felépítmény és az innovatív futómű kombinációja pedig különösen jól vezethetővé teszi az autót. 

„Sanghajban bemutattuk az elektromos hajtásláncot, amelynek járműbe való beépítése igen nagy kihívás. Ki szeretnénk emelni az általa nyújtott lehetőségeket, hiszen bőségesen van megújuló energia, melyet elektromossággá lehet alakítani.” A mindenre kiterjedő szélcsatorna-kísérletek segítségével a 3CC esetében az új Volvo S40 modellnél harminc százalékkal jobb légellenállást lehetett elérni. A hatótávolság – megfelelő körülmények között – 300 km, a nyomaték/tömeg arány nagyjából az erős T5 modellével hasonlítható össze, a különbség csak annyi, hogy ez 3500-as fordulatszám fölött teljesül. Átlagos körülmények között az energia húsz százaléka a fékezés során visszatermelhető.

Az elektromos energiát lítium-ion akkumulátorok szolgáltatják, ilyeneket használnak a modern laptopokban is. Ezek a szendvicspadlóban kaptak helyet. Az elsőkerék hajtású Volvo 3CC-nek elöl és hátul is dupla keresztlengőkaros a futóműve. Az első futómű állítható lengéscsillapítói vízszintesek, ezáltal a motorháztető is alacsony. A hátsó futómű lengéscsillapítói függőlegesen állnak. A könnyű építés érdekében rásegítés nélküliek a fékek, de ezek a regeneratív elektromos fékezés használatával igen jó fékhatást szolgáltatnak.

A 3CC-n Michelin Pilot Sport 215/45 ZR 18-as gumik vannak, ilyeneket általában a legerősebb sportkocsikon használnak. A Volvo 3CC vezetője és első utasa ergonomikus környezetben foglalhat helyet. A műszerfal különleges megoldásokban gazdag, például a világítás, a fűtés-szellőzés és az audio rendszer olyan kapcsolókkal kezelhető, melyek már öt milliméterről érzékelik a vezető ujját. „A jelenlegi autók és technológiák továbbfejlesztése helyett a Volvo meghallgatott és megkérdezett másokat, gondolkozott a jövőről, és így fejlesztette ki ezt a vadonatúj tanulmányautót” – mondta Lex Kerssenakers, a Volvo márka, termék és üzleti stratégiájáért felelős senior alelnök.