A tradíciókban gazdag kiállításon újra színre lép majd az idei Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon (NAIAS), Detroitban bemutatott BMW Z4 Roadster és BMW Z4 M Roadster. A harmadik premier a korlátozott példányszámban készülő 320si bemutatása lesz. Ez a kocsi fog alapul szolgálni a 2006-os Túraautó Világbajnokságon (WTCC) induló versenyautóhoz.

Az idei év első jelentősebb európai autószalonján a látogatók számos új találmányt is megismerhetnek. 2006. március 2-től 16-ig bepillantást nyerhetnek abba, hogy a BMW hogyan oldja fel a dinamikus autózás és a kedvező üzemanyag-fogyasztás között feszülő ellentétet. A már szériában előállított, takarékos benzin- és dízelmotorokon kívül néhány csúcstechnológiájú, új fejlesztést is bemutat a BMW Genfben. Az idei genfi szalon egyik fontos újdonsága a kettős turbófeltöltős, precíziós közvetlen befecskendezésű, alumínium forgattyúházas, soros, hathengeres motor. Ez az erőforrás a különlegesen nagy teljesítmény és a takarékosság olyan kombinációját vonultatja fel, mely ilyen méretű motorban még soha nem volt tapasztalható, így lenyűgöző példája a takarékos dinamizmusnak.

Az új turbómotor tovább bővíti a BMW kimagasló kvalitású motorpalettáját, mely sokoldalúsága és kiemelkedő műszaki színvonala miatt újra és újra kivívja a vásárlók és a szakértők elismerését.

A BMW természetesen minden jármű- és teljesítmény-kategóriában bemutatja legújabb motorjait, köztük azokat is, melyek a közelmúltban nyerték el “Az Év Motorja” kitüntetést.

Az újdonságok röviden

• Világpremier: az új BMW Z4 M Coupé. A BMW M GmbH-nál készülő, kompromisszumok nélküli sportkupé különösen a sportos, ambiciózus vezetők számára lesz vonzó. Már a 3,2 literes, soros, hathengeres motor (252 kW/343 LE, 365 Nm) garancia a kiváló menetteljesítményekre és az élvezetes vezethetőségre. Az igényes sportfutóművel szerelt sportkocsi végsebessége 250 km/óra, 0-ról 100 km/órára pedig mindössze 5 másodperc alatt gyorsul fel.

• Világpremier: az új BMW Z4 Coupé 3.0si. Ez a kupés vonalvezetésű kétüléses a legmagasabb fokú dinamizmussal és kiváló vezethetőséggel kápráztat el, amelyek alapja a kiváló futómű és a 195 kW/265 LE teljesítményű, soros, hathengeres motor. Sportos menettulajdonságai ellenére (0–100 km/órára 5.7 másodperc alatt, végsebesség 250 km/óra) a BMW Z4 Coupé 3.0si mindössze 8,6 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerre a vegyes EU ciklus szerint.

• BMW Z4 M Roadster: a lehető legélvezetesebb vezethetőség az égbolttal a fejünk felett. A 3,2 literes, soros hathengeres (252 kW/343 LE, 365 Nm) mindössze 5 másodperc alatt gyorsítja százra a kétülésest, és ezzel csúcsminőségű nyitott vezetési élményt garantál. Ezzel egyidejűleg a vezethetősége is minden szempontból egyedülálló. Ez a különleges modell már kívülről is egyértelműen megkülönböztethető. Erről az első légbeömlő nyílások, a bixenon fényszórók, az egyedi, 18 colos kerekek és a tipikusan BMW M stílusú hátsó rész – nem kevesebb, mint négy kipufogócsővel – gondoskodnak.

• BMW Z4 Roadster: új motorok és finomított formaterv. A Genfben kiállított BMW Z4 Roadster külsejét és megjelenését enyhén finomították, motorjai pedig (BMW Z4 Roadster 2.0i, 110 kW/150 LE, BMW Z4 Roadster 3.0si/195 kW/265 LE) a 2006-os „open-air” szezon csúcspontjai.

• Világpremier: az új BMW 320si. A mindössze 2600 darabra korlátozott példányszámú speciális BMW 3-as limuzin négyhengeres motorja két literes, legnagyobb teljesítménye pedig 127 kW/173 LE 7000 fordulaton. A kocsi további különlegessége az M Sport csomag, valamint a WTCC versenyautóéhoz hasonló formatervű, 18 colos kerekek. A sportos limuzin végsebessége 225 km/óra, 100 km/óra sebességre pedig mindössze 8.1 másodperc alatt gyorsul fel. A BMW 320si a 2006-os WTCC-sorozatban használt versenyautó alapja.

• Világpremier: az új, hathengeres, soros turbómotor. Nem csak dinamikusabb, hanem takarékosabb is: a BMW büszkén mutatja be biturbós, precíziós közvetlen befecskendezésű, alumínium forgattyúházas, soros, hathengeres motorját, amelynek legnagyobb teljesítménye 225 kW/306 LE, forgatónyomatéka pedig 400 Nm. Ez a motor kiváló kombinációja a nagy teljesítménynek és a gazdaságosságnak, miközben elfeledteti a turbótechnológia korábbi gyengéit. A gyártásra érett koncepciót a BMW a világon először Genfben mutatja be.

• Díjnyertes: a BMW motorpalettája. A BMW teljes motorpalettáját felvonultatja a genfi szalonon, amivel a vállalat innovatív erejét demonstrálja a motorgyártás területén is. A látogatók megcsodálhatják az összes benzin- és dízelmotort, köztük “Az Év Motorja” kitüntetés nyerteseit is.