Viszonylag gyorsan a végére lehet érni azoknak a változásoknak, ami Magyarországon is elérhető lesz a Volvo XC70-esnél. A legfontosabb és legszórakoztatóbb újítás, a Connectivity rendszer csak 13 országban működik.

Utóbbi nem más, mint egy alkalmazás okostelefonra, amelynek segítségével a tulajdonos kapcsolatba tud lépni autójával. Ellenőrizni, és szükség esetén aktiválni is tudja a zárakat, de azt is képes megnézni, a tankban lévő üzemanyaggal milyen messzire tud még eljutni. A leghasznosabb része az egész hájtek dolognak, hogy annak segítségével meg lehet találni az autót – ez akkor hasznos, ha váltott sofőrök használják az autót. Nem csak az okostelefon kijelzőjén látható térképen tudja megmutatni az autó helyét a rendszer, de arra is képes, hogy gombnyomásra megszólaljon a duda és villogjanak az irányjelzők. Ez mind és szép egészen addig, amíg a kapcsolat megvan. Nos, a menetpróba alkalmával lefagyott a szerver a rendszert fejlesztő mérnök legnagyobb sajnálatára. Leginkább azokat zavarta a folyamatosan dudáló autó, akik az épület sarka mögött már szálltak volna be az autójukba. Hamarosan rátalált a szerverre a telefon, és sikerült leállítani a hang- és fényjelzést.

A középkonzol környéke új - a Sensus miatt az összes autóban van monitor A középkonzol környéke új – a Sensus miatt az összes autóban van monitor

De foglalkozzunk inkább azokkal a dolgokkal, amelyek nekünk is számítanak. Például az új műszerfal. A korábbinál sokkal fejlettebb elektromos hálózatot kapott a nagy Volvo kombi, a Sensus operációs rendszer miatt már nem csak a navigációs rendszernek van szüksége a hatalmas méretű kijelzőre, hanem az összes autónak. Ennek megfelelően a középkonzol tetejére, állandóan látható módon kerül beépítésre az 5 vagy 7 col (utóbbi navigáció megvásárlása esetén) képátlójú kijelző. A korábbinál enyhén szélesebb és már nem egyenes, hanem enyhén megtört oldalú lebegő középkonzol billentyűzetmezőjének jobb felső sarkában található a My Car gomb, aminek segítségével elmélyülhetünk a menüben. A City Safety rendszert, a fáradtságfigyelőt, de a klímát és a rádiót is finomhangolhatjuk a segítségével. A Bluetooth kapcsolatot a telefonunkban lévő zene átvitelére is használhatjuk.

Új befecskendező fúvókák, csökkentett belső súrlódás teszi erősebbé és takarékosabbá a D5-ös biturbó dízelt Új befecskendező fúvókák, csökkentett belső súrlódás teszi erősebbé és takarékosabbá a D5-ös biturbó dízelt

Szerencsére nekem csak az volt a dolgom, hogy a néhány száz méterre lévő erdőbe hajtva az ott kialakított tereppályákon kipróbáljam az autó tudását. Az érintetlen svéd vadon egyébként egy épített tereppálya volt, ahol a nagy gödröket fóliával leterítették, és megtöltötték bazalt zúzalékkal, az árkok felett helyes kis fahidak vezettek át, a veszélyes közelségben lévő fatörzseket és sziklákat meg vörösre festették. Egy helyen még egy ember is mutatta, hogy inkább az emelkedő bal oldalán próbáljuk meg a feljutást.

Manuál 1-ben, gombnyomásra lép máködésbe a lejtmeneti fékvezérlés. Jól máködik, de ettől még nem lesz terepjáró az XC70 Manuál 1-ben, gombnyomásra lép máködésbe a lejtmeneti fékvezérlés. Jól máködik, de ettől még nem lesz terepjáró az XC70

Ennyire jól az XC70-tudására felkészült erdővel még nem találkoztam. Mondjuk mások se nagyon, és valószínűleg egy nappal a menetpróba után már megint a természetes, süppedős tűlevelek lesznek az erdő talaján, a bazaltot nyom nélkül elszállítják. Szóval ilyen körülmények között jelesre vizsgázott az autó, csak egyszer jött egy kicsit zavarba. Amikor a nagyon meredek, ránézésre vagy 100 százalékos lejtőn lévő bazalt zúzalékon a lejtmeneti fékvezérlés ráfékezett, az autó az egymáson elcsúszó köveken hirtelen felgyorsult. Természetesen olyan lágy volt az átmenet a meredek és a sík rész között, hogy se az autó eleje, se a hátulja nem ült föl.

Óvatosan kell pakolni, a bézs filc könnyen koszolódik Óvatosan kell pakolni, a bézs filc könnyen koszolódik

A lejtmeneti fékvezérlést egyébként manuál 1-es fokozatban, egy, a középkonzolon lévő gomb megnyomásával lehet aktiválni, és nagyban megkönnyíti a meredek helyeken való leereszkedést, hiszen elég csak az irányítással és a környezettel törődni, a fék finom adagolását – ami a huplis részen amúgy is nehézkes – az elektronika végzi. Az XC70-est egyébként csak kis tempóban vezettem, így nem igazán éreztem a D5-ös biturbó dízel 10 lóerővel nagyobb teljesítményét, és a 440 Nm-es nyomaték se préselt az ülésbe. Egyszer ugyan megpróbáltam gázt adni az erdőből kifelé menet az erdészeti úton, de a svéd alaposságra jellemző módon a fára kihelyezett sebességmérő gyors villogással jelezte, hogy az 50 km/h már túl van minden határon.

Nyoma se marad a Volvo XC70-nek a göteborgi erdőben - még a gödrökbe szórt bazalt zuzalékot is nyom nélkül lehet majd tünteni a menetpróba után Nyoma se marad a Volvo XC70-nek a göteborgi erdőben – még a gödrökbe szórt bazalt zuzalékot is nyom nélkül lehet majd tünteni a menetpróba után

A megújult Volvo XC70 10 140 000 forinttól kapható, ezért a pénzért kétliteres dízelt (163 LE) és elsőkerékhajtást kapunk. A D5-ös dízellel szerelt összkerékhajtású XC70-es 13 590 000 forinttól vásárolható meg.