Korábban szinte elképzelhetetlen volt a kompaktosztályban annyi extra, mint amit most a Golf nyújt. Ha a vevő hajlandó rá áldozni, elektromosan változtatható legéscsillapítás, városi koccanásgátló, radaros tempomat, sávtartó automatika és táblafelismerő is szerepel az opciós listán. Sőt, a Touaregből átvett PreCrash proaktív utasvédelmi rendszer is ott lehet a fedélzeten! Ez egy potenciális baleset veszélyét érzékeli (pl. az aktiválódó vészfékrásegítőtől), és magától megfeszíti a biztonsági öveket. A Golf tehát alaposan feladja a leckét a konkurenseknek, hiszen hasonlókat csak a prémiummodellek vonultatnak fel a kategóriában.

Új padlólemezre épül a VII-es Golf

A VW-nek természetesen nem kell ötletekért a szomszédba menni, elvégre közel 40 év gyártási idő alatt 30 millió Golf gördült ki a gyárakból. A tapasztalatok pedig azt mondják, a vásárlóközönség kedveli és nagyra értékeli a visszafogott formatervet. Meghagyták a jellegzetes C-oszlopot és a lapos hűtőmaszkot, így messziről is egyértelműen Golfként azonosítható be az autó, miközben a sarkos lámpák meglehetősen határozott fellépésűvé teszik. A markáns változásokat a lemezek alatt találjuk, hiszen az újdonság a VW első modellje, mely az MQB-platformra épül. Az új padlólemez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Golf tömege mintegy 100 kg-mal csökkenjen. A platformon kívül az elektromos rendszeren, a hajtásláncon, a futóművön és a karosszérián is végrehajtott változások eredménye az elismerésre méltó fogyás.

Nem az izgalmas belső miatt fogják szeretni a Golfot. A minőségi benyomás meggyőző Nem az izgalmas belső miatt fogják szeretni a Golfot. A minőségi benyomás meggyőző

A diéta ellenére nagyobbak a külméretek, hiszen elődjénél 56 mm-rel hosszabb és 13-mal szélesebb az újdonság, illetve 59 mm-rel nagyobb a tengelytáv. Bár utóbbi miatt a hátsó lábtér 15 mm-rel bővült, az autóba beülve ezt aligha lehet érezni. A Golf továbbra is négy felnőttnek lehet kényelmes, azoknak viszont nagyon, főleg a vezetőnek és az elöl ülő utasnak, ha az ergoActive üléses modellben foglalnak helyet. Ezeken a foteleken az ülőpárna mélysége és dőlésszöge is szabályozható, sőt masszázsfunkcióval kiegészített, elektromosan négy irányban állítható deréktámasz is van. Szintén piros pont ját a csomagtartóért, ugyanis nem csak nagyobb lett (+30 liter), de a rakodóperem alacsonyabban van, így könnyebb a pakolás.

Két új aggregát szerepel a kínálatban

Ami a műszerfalat illeti, ergonómiai bakit ezúttal se találunk, a minőség pedig inkább az új Audi A3-ast idézi, mintsem az elődöt. Bár ránézésre mintha minden maradt volna a régiben, a vezető felé fordított középkonzol nagy újdonság (ilyet még nem láttunk más VW-ben), illetve a közelítésérzékelős központi kijelző. A középkonzol miatt némileg beszűkült a sofőr térdének jutó hely, a kijelző pedig megszokást igényel, hiszen amint a felhasználó ujja megközelíti a képernyőt, a rendszer már követi is az utasítást.

A motorpaletta már a forgalmazás kezdetekor széles, ugyanis hat különböző egység választható – a későbbiekben számos új változat, többek között GTI, GTD és elektromos hajtású verzió is elérhető lesz. Ami újdonság a kínálatban, az az 1.4 TSI 140 lóerős változata és a 2.0 TDI új generációja. Előbbihez kapcsolódik a Golf egyik nagy újdonsága, a hengerlekapcsolás funkció. 1400-as és 4000-es fordulat között részterhelésnél kéthengeres üzemmódra vált a motor, amit csak abból érzékel a vezető, hogy a műszerfalon egy erre utaló piktogram világít. A motor ettől függetlenül is nagy szám, mert annak ellenére, hogy kis lökettérfogatból állít elő nagy teljesítményt, az erőleadás egyenletes, a turbólyuk tulajdonképpen minimális. Lendületes autózáshoz jól passzol az 1.4 TSI, de a 150 lovas 2.0 TDI még inkább meggyőz a dinamikájával. 320 Nm-es nyomatékával már-már sportosan mozgatja a Golfot, és minden szituációban derekasan húz. Az egy helyett immár két kiegyensúlyozó tengellyel ellátott motor nagyon alacsony fordulaton is terhelhető, viszont a korábbi 2.0 TDI-hez képest nem lett halkabb.

15 mm-rel bővült a lábtér a hátsó sorban 15 mm-rel bővült a lábtér a hátsó sorban

Van viszont valami, amivel előnybe kerülhet a Golf az ellenfelekhez képest, ez pedig az összkerékhajtás. A dízelekhez konfigurálható (csak kézi váltóval), Haldex-rendszerű 4Motion hajtás ugyan hazánkban nem különösebben fontos, de összeurópai szinten ez is sokat hoz majd a VW konyhájára. Ahogyan az automata verziók is: a 86 lóerős bázismodell kivételével mindegyik motorhoz rendelhetünk duplakuplungos váltót. A TSI-khez és az 1.6 TDI-khez hétfokozatú, míg a 2.0 TDI-hez hatgangos DSG választható. Említésre méltó a semleges kormányzás is, illetve az a tény, miszerint a 1,2-es benzinesek és az 1,6-os dízel csatolt lengőkaros futóművel készül, a multilink felfüggesztés csak a 122 lóerős vagy annál erősebb kivitelekhez jár.

380-1270 liternyi csomagot nyelhet el a raktér 380-1270 liternyi csomagot nyelhet el a raktér

Ami az anyagiakat illeti, a háromajtós bázsimodell (86 LE) árcédulájára 4,3 millió forintos összeg került. Aki ötajtós Golfra pályázik annak mélyebben a zsebébe kell nyúlnia, ugyanis az említett motorral az indulóár 5,1 millió forint.

Szélesebb nyílás és alacsonyabb rakodóperem könnyíti meg a pakolást Szélesebb nyílás és alacsonyabb rakodóperem könnyíti meg a pakolást

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért