A kompakt forró ferdehátúak között meglehetősen szürke a Cupra, de szerencsére ez csak a megjelenésére igaz. A VW-konszern 2,0 literes, benzines turbómotorja jelen esetben 280 lóerős (393 700 Ft-os felár az alap 265 lóerőhöz képest), és a tesztautóban még a DSG-váltó (554 990 Ft) is helyet kapott, és ez így van jól.

Remek fogású a kormány, amire szükség is van a kigyorsításoknál. Fotó: Hilbert Péter Remek fogású a kormány, amire szükség is van a kigyorsításoknál. Fotó: Hilbert Péter

Ez a hatalmas teljesítmény igazi jutalomjáték a váltónak, nagyon jól érzi, mikor kell nyomatékból, visszakapcsolás nélkül megoldani a helyzetet, és mikor kell üveghangig pörgetni a motort. Eközben a sofőrnek csak a kormány tekergetése a dolga, mert az elektronikusan vezérelt differenciálzár (nem fékezéses!) gondoskodik arról, hogy a hajtóerő a talajra jusson, és ne gumifüstként menjen veszendőbe. Az élvezetnek gátat tudnak szabni az időjárási körülmények, de fronthajtástól ennél jobbra nem számíthatunk.

Flottul tartanak a kagylóülések, de leszűkítik a hátsó térdhelyet Flottul tartanak a kagylóülések, de leszűkítik a hátsó térdhelyet

Nagyon jól fekszik az úton a Leon Cupra

Közvetlen és pontos a kormányzás, ha pedig nem lenne elég a motorfék, amelyet a kormány küllői mögötti váltófülekkel tudunk előcsalogatni, jól adagolható és hatásos fékrendszer segítségére számíthatunk. Nem az autó hibája, hogy a Drive Select rendszerben választható három üzemmód helyett (Comfort, Sport, Cupra) érdemesebb az egyéni beállítást választani, vagy a felfüggesztést (elektronikus lengéscsillapítás) Comfortba állítva és minden egyebet Cuprában tartva lehet igazán élvezni a közel 300 lóerővel való viaskodást. Meg persze a remek motorhangot, amiből Sport és Comfort módban egy kicsit visszavesz a számítógép.

Hatásos és jól adagolható a fék Hatásos és jól adagolható a fék

A 280 lóerős teljesítmény ellenére egy, a hétköznapok során is tökéletesen használható autót kapunk a Seat Leon Cupra képében, mondjuk a közel tízmilliós vételár tekintetében ezt el is várhatja az ember. Aki ennyit fizet egy autóért, azt nem fogja a földhöz vágni a 9,6 l/100 km-es fogyasztás sem. A kevésbé kifinomult (kézi váltó), vagy kevésbé jól használható (csak 3 ajtó) konkurensek akár 2 millió forinttal is olcsóbbak lehetnek. Azonban ha a szív és az ész egyaránt számít, akkor nem talál legyőzőre a spanyol versenyző.

Nem hivalkodik tudásával a Leon Cupra: aki nem tudja, miről van szó, észre sem veszi Nem hivalkodik tudásával a Leon Cupra: aki nem tudja, miről van szó, észre sem veszi

TETSZETT
– motor, váltó, futómű
– vezethetőség
– használhatóság

NEM TETSZETT
– drága
– vissza kellett adni a teszt végén

ÖSSZEGZÉS
Nem tűnik izgalmasnak, de az első méterek után kiderül, hogy a Leon Cupra igenis komoly tényező a forró ferdehátúak között. Hétköznap elviselhető, hétvégén egyenesen imádható előadást nyújt, és ennél többre egyetlen Hot Hatch sofőrje se vágyhat.

Seat Leon Cupra 280 DSG
Összlökettérfogat: 1984 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 206 kW (280 LE) 5600-6500/perc
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1700-5600/perc

Hossz./szél./mag.: 4271/1816/1435 mm
Tengelytáv: 2631 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1536/1510 mm
Fordulókör: 11,1 m
Saját tömeg/teherbírás: 1421/489 kg
Csomagtér: 380-1210 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,8 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 8,4/5,7/6,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 154 g/km
A modell alapára: 8 902 280 Ft (Cupra 265)
A tesztelt verzió ára: 9 850 970 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!