Az új 911 Turbo Cabriolet karosszériája alatt 480 lóerő találkozik a mindössze 1.655 kilogrammos saját tömeggel. A sportkocsi álló helyzetből a „Tiptronic S” sebességváltóval mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órás tempóra, 12,6 másodperc elteltével a mutató már a 200 kilométer/órás jelzést lépi át, a csúcssebesség pedig 310 kilométer/óra. Az új európai menetcikluson mért átlagos üzemanyag-fogyasztás mindemellett csupán 12,9 literre adódik.

Összkerékhajtás és futómű: elektronikus szabályzás

Az elektronikus szabályzású összkerékhajtásból, azaz a Porsche Vonóerő-szabályzó Rendszeréből (Porsche Traction Management; PTM), a Porsche Aktív Felfüggesztés-menedzsmentjéből (Porsche Active Suspension Management; PASM) és a Porsche menetstabilizáló berendezéséből (Porsche Stability Management; PSM) álló menetdinamikai csomag a hatalmas motorteljesítményt a lehető legmagasabb szintű menetdinamikai tulajdonságokká alakítja. A PTM rendszerű összkerékhajtásban elektromágneses szabályzású lamellás tengelykapcsoló gondoskodik az első és a hátsó kerekek közötti, mindenkor optimális nyomatékelosztásról. A PTM rendszere a másodperc törtrésze alatt reagál, s igény szerint nagyobb nyomatékot is juttathat az első kerekekre, egyaránt fokozva a vonóerő-átadást és a jármű stabilitását. A PASM ugyancsak villámgyorsan szabályozza a menethelyzethez illő optimális csillapítás mértékét is. A vezető egy sportosan kényelmes alapbeállítás (Normál program) és egy hangsúlyosabban sportos hangolás (Sportprogram) között választhat.

Turbófeltöltő változó geometriával

A 911-es turbótöltővel lélegeztetett motorjának rendkívül nagy literteljesítménye mögött az első ízben alkalmazott változó geometriájú turbótöltő rejlik, amelynek segítségével a kipufogógázok árama a teljes fordulatszám-tartományban optimálisan szabályozható, és vezethető a turbinaoldal terelőlapátozására. A 3,6 literes hathengeres boxermotor ezzel 133,3 lóerő (98,1 kW) literteljesítményt produkál, névleges forgatónyomatéka pedig az 1.950 és 5.000 percenkénti fordulatszám közötti tartományban eléri a 620 newtonmétert. A gyakorlatban ez szinte már az alapjárati fordulatszámtól spontán és erőteljes vonóerőt jelent.

Még nagyobb teljesítmény a „Sport Chrono Turbo” csomaggal

Az extraként rendelhető „Sport Chrono Turbo” csomag gombnyomásra átmenetileg még magasabb forgatónyomaték-szintet biztosít. A töltőnyomás megnövelésével a maximális érték 60 newtonméterrel összesen immár 680 newtonméterre nő. Ezzel az úgynevezett overboost-funkcióval a 80 és 120 kilométer/óra között, a legfelső alatti fokozatban végzett gyorsítás 3,9 helyett csak 3,6 másodpercet igényel.

Hatfokozatú manuális váltómű vagy a Tiptronic S

A 911 Turbo Cabriolet alapkivitelében hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, kívánságra azonban az új nagyteljesítményű, nyitott sportkocsi a „Tiptronic S” váltóművel is kapható. A kormánykerék kapcsolóbillentyűivel manuálisan is kezelhető ötfokozatú automatikus konstrukciót kifejezetten a turbómotor teljesítmény-karakterisztikájához hangolták. Az egyes kapcsolási pontok fokozatmentesen a pilóta vezetési stílusához és az útvonal adottságaihoz igazodnak. A nyitott 911-es a „Tiptronic S” váltóművel 0,2 másodperccel hamarabb, 3,8 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/óra sebességet.

Könnyű és kényelmes: a vászontető

A többi nyitott 911-eshez hasonlóan a 911 Turbo Cabriolet szintén klasszikus, részletmegoldásaiban továbbfejlesztett, összehajtható vászontetővel készül. A mindössze 42 kilogrammos tetőszerkezet kívánságra mintegy 20 másodperc alatt automatikusan lenyitható, amihez elegendő csupán egy gombnyomás a középkonzolon. A zárási folyamat ugyanennyi időt igényel. A tető 50 kilométer/óra sebességig menet közben is kezelhető.

Példás aerodinamika és menetstabilitás

Akárcsak a Porsche 911 Turbo, a Cabriolet formatényezője (cw) szintén 0,31 -értékű, amellyel a 911 Turbo Cabriolet e tekintetben is a nyitott sportkocsik élvonalába tartozik. A hátsó aktív szárnynak köszönhetően, amely 120 kilométer/óra sebesség felett önműködően 65 milliméterre kiemelkedik, ugyanolyan csekély felhajtóerőket sikerült elérni, mint a kupéváltozat esetében. Ez a hatás, amely nagy sebességeknél is példás menetstabilitásban mutatkozik meg, a széria kabriók között világszerte egyedülállónak számít.

Robusztus és biztonságos karosszéria

A 911 Turbo Cabriolet karosszériája a csekély tömeg és a magasfokú merevség, illetve a kompakt méretek és a testre szabott belső ergonómia egységével konstrukciós szempontból igazi csúcspontot képvisel. A pontos irányíthatóság és a minőségérzet szempontjából oly fontos torziós merevség az intelligens könnyűszerkezetes építési módnak köszönhetően fokonként a 9.000 newtonmétert is meghaladja, világszinten is a nyitott modellek élvonalát képviselve.

Példás passzív biztonság

Mint mindegyik 911 Cabriolet, az új csúcsmodell is példás passzív biztonságot kínál. Az összesen hat légzsák között a vezető és az első utas teljes méretű első légzsákjain túl az oldalablakok alsó burkolatába épített fejlégzsákok is rendelkezésre állnak, amelyek oldalirányú ütközés során az első üléstámlákba épített, a Porsche által elsőként alkalmazott mellkas-oldallégzsákokkal együtt aktiválódnak. Borulás esetén az ezt felügyelő szenzor utasítására a hátsó ülések mögül borulókeretek emelkednek ki.