Határozottan az új Santa Fe szabadidő-autóra hasonlít a Hyundai kompakt szabadidő-autójának legújabb generációja, amely ugyan papíron visszakapta a Tucson nevet, de a forgalmiban – ahogy arról a hazai menetpróbán is meggyőződhettem – még Tucson, ix35-ként van számon tartva.

Kétszínű belső is választható. Fotó: Lővei Gergely Kétszínű belső is választható. Fotó: Lővei Gergely

Annyiból mértékkel bántak a krómmal, hogy az sehol nem keretez be semmit, a hűtőrácsnál U alakban használták, az oldalfalon csak az ablakvonal alsó-hátsó peremére jutott belőle. A 19 colos felnik jól állnak az autónak nem utolsó sorban azért, mert azok úgy-ahogy megtöltik a széles fekete műanyag betétekkel kiegészítve hatalmasnak látszódó kerékjáratokat. A világítástechnika teljes skáláját felvonultatja a Tucson: xenon-fényszóró, izzós ködlámpa, LED-es menetfény világít az orrán.

Tágas az utastér, feltéve, hogy nem rendelte meg az ember a tetőablakot Tágas az utastér, feltéve, hogy nem rendelte meg az ember a tetőablakot

A belső teret igyekeztek rengeteg tárolóhellyel emlékezetessé tenni; nagy méretű fiókok, 2 szivargyújtó- 1 USB és 1 aux csatlakozó, két pohártartó, hatalmas ajtózsebek várják az apróságokat. A menetpróbán csak hatalmas érintőképernyővel ellátott példányokat láttunk, de mivel ez feláras extra, kapcsolókból is akad bőven. A kormánytól balra például a sávelhagyás-figyelőt és az ESP-t deaktiválhatjuk, menüből állíthatjuk a sávtartó segédet akkor, ha annak állandó apró kormánykorrekciója autópályán idegesítené az embert, a lejtmenetvezérlőt pedig a váltókat mellett lehet aktiválni.

Szlalomozás közben emelgeti a hátsó kerekét Szlalomozás közben emelgeti a hátsó kerekét

A raktér nagy méretű, a padlója alatti üreg sekély, pótkeréknek csak a nyomát találjuk a hungarocell-betétben. Közvetlen a hátsó ajtónál van az a széles rész, ahol a használaton kívüli kalaptartó-rolót el tudjuk helyezni. Az első ülések támlájának hátsó része könnyen takarítható kemény műanyag, annyi hely van, hogy átlagos termetű ember térde nem ér ehhez hozzá. A hátsó fejtér alaphelyzetben elég tágas, a nagy méretű üvegtető esetén azonban az árnyékoló sokat elvesz ebből; utóbbinál a hajam hozzáért a tetőkárpithoz, előbbinél nem.

Megjelenéséhez és abroncsához képest sokat tud terepen az összkerekes változat. Tessék vigyázni, mélyre nyúlnak a műanyag lökhárítók! Megjelenéséhez és abroncsához képest sokat tud terepen az összkerekes változat. Tessék vigyázni, mélyre nyúlnak a műanyag lökhárítók!

A Hyundai Tucson egyébként már készleten van a hazai márkakereskedésekben, aki még a héten bemegy és ezek közül választ, a jövő héten már bele is ülhet, és még 500 ezer Ft-os kedvezményt is kap a 200 ezer Ft-os bevezetési kedvezményen felül. Utóbbit is beleszámolva 5,8 millió Ft az alapár (1.6 GDi, 132 LE), a dízelért legalább 6,4 millió Ft-ot (1.7 CRDi, 116 LE) kell fizetni – az 5 év, kilométer-korlátozás nélküli garancia természetesen ott van a fedélzeten. További részletek a www.hyundai.hu weboldalon.

Egész jól irányítható a szűk fordulókban is a Tucson Egész jól irányítható a szűk fordulókban is a Tucson

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!