Fotó: Lővei Gergely

Fennállásának legjobb esztendőjén van túl a spanyol Seat márka, több mint 300 millió eurós adózás utáni nyereséget realizált. 2012 óta folyamatosan kétszámjegyű növekedést tudott felmutatni, és a 2019 márciusában realizált 62 500 autós értékesítés a márka eddigi fennállásának legjobb hónapja.

A jövőben felértékelődik majd a márka helyzete a Volkswagen konszernen belül, hiszen a spanyol mérnökök dolga lesz egy kifejezetten olcsó elektromos autók gyártását lehetővé tevő építőkészlet kifejlesztése. Az elektrifikáció egyébként már az idén téma lesz a Seatnál, hiszen hat plug-in hibrid vagy elektromos autót mutatnak be – az elektromos Mii nem valószínű, hogy eljut hozzánk, de a plug-in hibrid Leon jön.

„Érdekes tendencia, hogy az első negyedévi értékesítéseink közel 70 százalékát a három SUV modellünk, az Arona, Ateca és Tarraco modellek teszik ki, még úgyis, hogy a Tarraco az értékesítéshez szükséges engedélyeket csak márciusban kapta meg, így ez a modell még nem vette ki a részét teljesen az eladásokban. Legerősebb modellünk az Arona, de a Tarraco belépésével további fejlődést várunk az év során, amit a flottavásárlók, és a magánszemélyek részéről kapott kedvező piaci visszajelzésekre is alapozunk.” – mondta Papp Zoltán, a Seat márkaigazgatója.

Apropó vásárlók, a Magyarországon szerénynek mondható 5%-os bővülés a 2018-as első negyedévhez képest annak köszönhető, hogy a gyár egész egyszerűen nem tudott elég autót szállítani, most úgy tűnik hamarosan normalizálódik a helyzet és április végére már 17%-os bővülés. Addig is a Seat Roadshow-val környékezik meg az ügyfeleket, akik a weboldalon jelentkezhetnek a szabadidő-autó tesztvezetésekre.

A budapesti sajtótájékoztató alkalmából egy benzinmotoros Tarracot próbáltam, a 2,0 literes, 186 lóerős TSI motor csendes, finoman működik együtt a hétfokozatú duplakuplungos váltóval. Elöl kényelmesen el lehet férni, a második sorban kifejezetten tágas a hely, a harmadik sor helykínálata szűkös és a hozzáférés sem egyszerű.

Hamarosan újabb sajtórendezvényt tart majd a Seat márka, hiszen hivatalosan is felavatják majd a Cupra márka magyarországi kereskedését, amelynek a Duna Autó ad majd otthont. Az ünnepélyes átadóra majd májusban kerül sor, a hazai terv 20-30 Cupra Ateca és Cupra Leon értékesítése.