Bár az alapforma és az arányok változatlansága jellemző a Minire (3 és 5 ajtós, valamint kabrió), a ráncfelvarrás kiváló alkalom arra, hogy a dizájnerek kicsit elengedjék a fantáziájukat. Legyen szó az új felniválasztékról, vagy az egyelőre a kabrió kiváltságának számító Zesty-sárga fényezés bevezetéséről, látszik, hogy nem csak a jól megszokott sablonokban gondolkodtak. Sőt, egy világújdonság is van, nevezetesen a Multitone, azaz többszínű tetőfényezés, amely a szélvédőtől a hátsó spoilerig három szín átmenetét vonultatja fel. A fényezők a három árnyalatot egymás után, nedves eljárással viszik fel a felületre, így gyakorlatilag nincs két egyforma tető. Garantált az egyediség! A britek – ahogy egy modellfrissítésnél illik – átszabták a frontot, a szájszerű hűtőmaszk méretét megnövelték, és eltűnt a ködfényszóró, amelynek funkcióját a full-LED-es fényszóró „rossz időjárás” módja váltja ki. Belül is vannak újdonságok, például már az összes változat alapáron kapja a korábbi opciós sportkormányt, az extralistán pedig egy minden korábbinál látványosabb központi kijelző és egészen különleges hangulatvilágítások jelentek meg.

A szélfogóval meglepően huzatmentes a kabrió utastere. A Mini egészen érdekes belső színösszeállításokat is kínál, ez itt a sárgás Light Chequered üléshuzat

A Miniknél azonban a vezetési élmény mindig fontos szempont volt. A Cooper S verziók, vagyis a 2,0 literes, 178 lóerős, turbómotoros kivitelek a 7 fokozatú, duplakuplungos automatikus váltóval is igazi élményautók, persze ehhez jó minőségű út kell, mert a rugózás alapból továbbra is feszes. Azért fontos kiemelni, hogy alapból, mert ez az első alkalom, hogy a 3 és 5 ajtós, valamint a kabrió Minikhez adaptív futómű rendelhető (kivéve az elektromos modellt), a sport és a komfort üzemmódok között pedig tényleg zongorázni lehet a különbséget. Bár az egyenesfutás nem tökéletes és emiatt sokat kell korrigálni, a turbó lefúvószelepének jól hallható sziszegése is nagy hatással van a vezetőre.

Átrajzolták a lökhárítót, a ködlámpa pedig immáron csíkszerűen világít a kipufogók felett

A kabrió verzióban próbált, 231 lóerős JCW topmodell, mint a família legdrágább tagja (11 090 000 Ft) a gokartos vezethetőségre még egy lapáttal rátesz, de a 6 990 000 Ft-os 3 ajtós, 3 hengeres, 136 lovas Cooper bázisváltozatban is minden megvan, amiért a Miniket rajongás övezi.

KI A VÁROSBÓL!
A kalandvágyó minisek már komplett tetősátor-rendszert is kérhetnek a Countryman hibrid, illetve a 3 ajtós elektromos verziójához. A nyitható ablakokkal és szúnyoghálókkal ellátott, kétszemélyes sátorhoz egy 8 lépcsős létra tartozik. A felállítás pofonegyszerű, hiszen a gázrugók automatikusan mozgatják a rendszert.