Egyedülálló formájú lett az új Mercedes E-osztály a gyár képviselői szerint, ehhez én annyit tennék hozzá, hogy ha nem számítjuk a C- és S-osztály lépcsős hátú változatait, amelyeket bizony könnyű összekeverni az újdonsággal. Pedig csak a vak ember nem látja, hogy az ajtók alsó részén húzódó karaktervonal folytatódik a hátsó lökhárítón is – hívják fel rá a figyelmet a sajtótájékoztatón.

Fotó: Lővei Gergely Fotó: Lővei Gergely

Az igazi újdonság belül van, a szuperszélesvásznú monitor, ami a vezető előtti műszeregységet helyettesítő és a középkonzol fölött trónoló két kijelzőt jelenti – feltéve, hogy a kedves ügyfél nem sajnálja rá a pénzt. Az analóg műszerekkel (köztük azért jutott hely egy méretes, színes monitornak is) is jól leolvashatóak az információk, csakhogy ebben az esetben a középső kijelző kis méretű, és bizony jó két-három ujjnyi fekete keret veszi körbe. Egyébként nem csak érezni, de látni is lehet a minőséget, szóval ne tapogassuk össze a zongoralakk-fekete részeket, mert bizony meglátszik azokon az ujjlenyomat – kár, hogy szinte az összes kapcsolót így helyezték el…

Az utastérrel kapcsolatban az a meglepetés, hogy még a kívülről lendületes, kupésan ívelt tetővonallal is sikerült elég nagy fejteret kialakítani, és a lábtér is bővült. Utóbbiban jelentős szerepe van annak, hogy kifejezetten vékony az első ülés támlája. Jól nézett ki az általam próbált autóban a barna színű félbőr kárpit, jó volt az oldaltartás, amennyire azt a rövid városi kör alapján meg tudtam ítélni.

A vezetőülésben helyet foglalva a korábbitól gyökeresen eltérő környezet fogad, nincs előttünk falként tornyosuló műszerfal, sokkal szellősebbnek érezni az utasteret. A kormány küllőin elhelyezett érintésérzékeny felületeket szokni kell, még okostelefonhoz szokott üzletembernek is, egyébként feláras extraként a slusszkulcsot (jeladót) helyettesíthetjük NFC-csipes telefonunkkal is. Ebben az esetben a kilincshez kell tartani a készüléket, és nyihatjuk/zárhatjuk az autót, a középkonzol vezetéknélküli töltést lehető tevő fiókjába helyezett készülékkel pedig a motort is indíthatjuk. Szóval nagyon kell majd vigyázni arra, nehogy lemerüljön a telefonunk…

Nem kevesebb, mint 2,6 milliárd eurót költöttek az új soros motorokra, amelyek közül a 2,0 literes dízelt, annak is a 197 LE/400 Nm teljesítményű változatát tudtam kipróbálni a 9 fokozatú automatikus váltóval. Bivalyerős a motor, a menetstabilizáló határozottan szól közbe. Kifejezetten csendes működésű az erőforrás, és a puha motortartó-bakoknak hála a motorleállító üzemelésekor már nem a karosszériát rángatja, épp csak érezni, hogy bizony majd kiugrik a helyéről. A 225/55 R17 méretű abroncsokkal még a normál, egyszerű acélrugós felfüggesztés is komfortosnak tűnik, jól lép át az úthibákon, csatornafedeleken. Szóval van egy jól kinéző, jól menő, kényelmes Mercedes nagyautó, mi hiányozhat még? Például az árak: a 184 lóerős benzines turbómotorral 11 863 920 Ft az indulóár, a 194 lóerős dízelmotorral legalább 12 523 850 Ft-ot kérnek az E-osztályért.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!