A híradásokban egyre gyakrabban hallani, hogy azért történtek közlekedési balesetek, mert egyes sofőrök forgalommal szemben közlekedtek az úton, valamint hajtottak fel az autópályára – írja a napokban megjelent közleményében a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Baleset-megelőzési Bizottság.
Mint kiemelték, megyéjükben ez eddig nem volt jellemző, az elmúlt időszakban azonban, mióta nemrég átadták az M44-es számú gyorsforgalmi út első szakaszát, azóta számos jelzés érkezett a rendőrségre, hogy többen a forgalommal szemben közlekedtek az úton. Csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt tragédia. Tapasztalatok szerint vannak, akik „benézik” a táblákat, és a gyorsforgalmi útra rossz irányból hajtanak fel. Az elkövetők többek között a táblákra és a nem megfelelő helyismeretükre hivatkoznak, de olyan is akad, aki a GPS-t hibáztatja. Az esetek nagy részében azonban a járművezetők elismerik a felelősségüket.
Szombati Andrea, a Békés Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője elmondta, rendszeresen és visszatérően ellenőrzik az M44-es gyorsforgalmi útszakasz forgalmát is a megyében, de a leírtakhoz hasonlót Békésben nem tapasztaltak.

A 4-es számú főúton 2019. szeptember 22-én viszont életét vesztette egy 77 éves sofőr, aki Tiszapüspöki külterületén, a párhuzamos közlekedésre alkalmas úton személyautójával megfordult, és a belső sávban frontálisan összeütközött egy szabályosan közlekedő személygépkocsival. Fotó: police.hu

Megkeresésünkre a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályán kiemelték, társaságuk szakemberei az átadás előtt és után is bejárták az M44-es autóút több mint 60 kilométeres, újonnan átadott szakaszát.
– A térségében minden közúti jelzéskép, burkolati jel és táblázás teljes mértékben megfelel valamennyi külső és belső szabályozásnak – húzták alá. Hangsúlyozták, az esetleges forgalommal szembeni felhajtásokban tapasztalataik szerint alapvetően emberi tényezők játszanak szerepet, ennek egyik példája, hogy a napokban egy közlekedő a 442-es főúti csomópontnál a közlekedési rendnek megfelelően hajtott fel az útra, azonban a főpályára érve visszafordult, az ilyen esetek gyakorlatilag kivédhetetlenek. – Szakembereink ugyanakkor megvizsgálják, hogy milyen további megerősítő forgalomtechnikai jelzésekkel lehetne még biztonságosabbá tenni a gyorsforgalmi utat és annak környezetét – tették hozzá.