Kifejezetten az indiai piacra szabták a Poloból készített lépcsős hátú, de 4 méternél rövidebb Ameo modellt, amely köré márkakupát is szervez a Volkswagen. Utóbbi indokolta tíz évvel ezelőtt a Volkswagen Motorsport megjelenését az országban. Ennek mérnökei az idei télen unatkoztak egy keveset, ezért egy ötajtós Polo karosszériájának és egy Ameo versenyautó 1,8 literes TSI motorjának a felhasználásával egyedi autót építettek.

A Polo RX névre keresztelt alkotás különlegessége, hogy a 210 lóerős turbómotort és a hozzá csatlakozó szekvenciális váltót a hátsó tengelyre építették be, a turbófeltöltő a hátsó tengely helyére került. A legnagyobb problémát az új motortér szellőzésének a megoldása jelentette, az új kábelköteg elkészítése és a felfüggesztés áthangolása rutinmunka volt. Noha a VW Polo RX egy versenysport szabályzatának se felel meg jelenlegi állapotában, a Volkswagen Motorsport mérnökei szerint apró módosításokkal a rali, a ralikrossz vagy akár pályaversenyzés céljára is bevethető.