Szándékosan vitte el személyautós irányba az elmúlt 27 évben legnépszerűbb autóját a Land Rover, az új Discovery elsősorban kényelmes családi vagy üzleti autó, csak másodsorban, egészen pontosan felár ellenében lesz igazi terepjáró. Ha megrendeli az ember a légrugózást és a felezőt meg a hátsó differenciálzárat, akkor képes lesz olyan mutatványokra a kocsi, ami a Várkert Bazárban megtartott hazai premieren mutattak.

A hidraulikus munkahengerrel emelt 45 fokos, azaz 100 %-os meredekségű emelkedőnél a mászóképesség mellett azt is demonstrálja a kocsi, hogy a kameráinak köszönhetően nincs szükség arra, hogy az ablakon kihajolva manőverezzen a sofőr. Ha csak az eget látja a szélvédőn, a megfelelő kamerák képének kiválasztásával a középső monitoron figyelheti, pontosan merre járnak és állnak a kerekei. Szükség van az ilyenekre, nem mintha olyan gyakran elhagynák a luxus szabadidő-autó tulajdonosai a műutakat, de például szűk helyen manőverezéskor is jól jön ez a segítség. Az utastérből is végignézhetik ezt a mutatványt, a kamerán keresztül nem jön át a „lógok az övön” érzés, de azért az ablakon kitekintve jól látható, mennyire elferdült a valóság.

Visszatérve a hétköznapi közlekedéshez sokan azért választanak ilyen autót, mert sokat vontatnak. Nekik elektromosan mozgatható vonóhoroggal, vonófej-terhelés érzékelővel és olyan parkolósegéddel készülnek, amely több vontatmányt (pl. lószállító, hajószállító, lakókocsi) is meg tud jegyezni, és ezekkel manőverezni is tud hátrafelé beálláskor. Ilyenkor egyébként a terepprogram-választó kapcsolóval tudja irányítani a sofőr a szerelvényt.

Fotó: Lővei Gergely és Balogh Bence

Ennél sokkal többször jut szerephez az az újítás, hogy például a hátsó üléseket gombnyomásra (érintőképernyőről vagy a csomagtérben elhelyezett kapcsolókkal, illetve hamarosan telefonos alkalmazásból) lehet ledönteni, a légrugót is így tudjuk befolyásolni a beszállást vagy a bepakolás megkönnyítésére (- 4 cm). Itt is megjelent az Activity Key, ami egy csuklón viselhető időjárásálló jeladó, amelynek segítségével nyithatóak a zárak.

Április végén indul hivatalosan az új Land Rover Discovery forgalmazása Európában, de hazánkban már ismertek az árak – nem árt sietnie annak, aki magáénak akar tudni egyet, mert 65 autó a magyar kontingens. A 180 lóerős alapváltozat ára 15 982 000 Ft + 135 000 Ft regadó, a 240 lóerős biturbó dízellel legalább 17 295 000 Ft-ot + 135 000 Ft regadót kell fizetni. A V6-os dízelért (258 LE) legalább 18 697 000 Ft-ot és 265 000 Ft regadót kérnek, a 340 lóerős V6-os benzines modell alapára (itt már SE és nem S az alap szint) 18 697 000 Ft, amihez még 400 000 Ft regadó jön hozzá. A különösen gazdagon felszerelt First Edition modell a V6-os dízellel választható, ára 25 209 000 Ft + 265 000 Ft regadó.

2020-ra már évi ezres nagyságrendű értékesítést akar elérni a Jaguar és Land Rover márkák hazai forgalmazója, ehhez több pillérre támaszkodnak. Erősítik a flottaüzletet, például egy jól felszerelt Mondeo áráért tudnak adni Jaguar XE-t, ami iránt nagy az érdeklődés a flottakezelőknél, másfelől bevezetik a gyári támogatású használtautó programot, amelynek keretében két éves garanciával adják majd az átvizsgált autókat. Harmadrészt kibővítik a hálózatot, a két budapesti telephely mellett két éven belül négy új vidéki márkakereskedés létesül, és jönnek az új modellek is. Szeptembertől lesz megvásárolható a Range Rover Velar, jövőre pedig a Jaguar I-Pace nevű elektromos autó lesz a nagy újdonság, persze ezek mellett is folyamatosan bővítik új modellváltozatokkal majd a márkák kínálatát.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!