Az épp piacra dobott Mustang hatalmas siker volt, ezért a vezetőség nem nagyon erőltette a párhuzamos fejlesztéseket, így amikor Larry Shinoda elhatározta, hogy középmotoros sportkocsit készít, teljes titokban kezdett neki a projektnek. Először még nem volt biztos, hogy a meglévő műszaki részegységek – motor, váltó, felfüggesztések, stb. – felhasználásával egyáltalán lehetséges-e a középmotoros sportkocsi megvalósítása, és számítógépek híján anno még fizikailag kellett építeni egy olyan vázat, amelybe aztán bele lehetett próbálni a szerkezeti elemeket.
Ezt a vázat még a Ford fejlesztőrészlegén belül is titokban rakták össze egy pincehelyiségben, rendes munkaidő után túlórában dolgoztak rajta a beavatott építők. Akkor került fel a nagy stúdióba a váz – és valószínűleg ekkor készültek a fényképek is –, amikor a skiccek megvalósítása, azaz az agyagmodell megépítése következett, amelyet erre építettek fel. A végleges Mach 2-es tanulmányt a Kar Kraft nevű külső cég építette meg teljesen működőképes autóként, az első váz pedig az agyagmodellel együtt megsemmisült. A beavatottakon kívül senki nem tudta, hogy épült egy ilyen, hiszen a legtöbben már agyaggal megpakolva látták a rejtélyes vázat.