A Suzuki nem prémiumtermékeket akar készíteni, hanem olyan autókat, amely a vásárlók tényleges igényeit elégítik ki. Ennek megfelelően tervezték meg az új Baleno-t, amelynél rögtön a prezentáció elején kiemelték, hogy bizony ennek az autónak már van használható méretű – kalaptartóig pakolva 355 literes – csomagtartója, szóval azok is boldogok lesznek vele, akiknek a Swift szűk, az SX4 S-Cross pedig már túlságosan nagy jármű.

Én épp elférek magam mögött (1,9 m), ami egy 4 méteres kisautóról szép teljesítmény. Fotó: Lővei Gergely Én épp elférek magam mögött (1,9 m), ami egy 4 méteres kisautóról szép teljesítmény. Fotó: Lővei Gergely

A külső-belső kialakításra nem nagyon vesztegették a szót, nyomokban felfedezhetőek a Swiftnél is használt stílusjegyek, de a hűtőrács kialakítása, az erősen domborított oldalfal és a rövid-magas hátsó rész egyedi megjelenést kölcsönöz a kisautónak. Igen, egy számmal nagyobb a Swiftnél (14,5 centivel hosszabb, 5-tel szélesebb, tengelytávja 9 centivel nagyobb), de még így is alulról súrolja a 4 métert a teljes hossz. A bővülés egyébként nem csak a csomagtartóban érhető tetten, sőt, utóbbi helyen elsőre nem is veszi észre az ember, mert a padlót két magasságban lehet rögzíteni, az alsó fiók derekas méretű. Még pótkerék-mélyedésnek is jutott hely mindezek alatt, az általam próbált SHVS változatban itt csak defektszettet találtam.

Rekesz rejtőzik a raktérpadló alatt, egy szinttel lejjebb pedig defektszett Rekesz rejtőzik a raktérpadló alatt, egy szinttel lejjebb pedig defektszett

Szóval az utastér már-már kompakt kategóriát idéző méretű, és a magam 1,9 méteres magasságával épp elférek magam mögött; a térdem ugyan hozzáér a támlához, de ez jóval több annál, amelyet a hasonló méretű autók nyújtanak. A műszerfal formája lendületes, a műanyag mintha nem lenne annyira éles mintájú, mint az eddigi Suzukikban, és ettől ránézésre nem olyan olcsó hatású a megjelenés. A lágy-hibrid hajtás csak a GLX csúcs-felszereltséggel létezik, így digitális légkondicionáló és érintőképernyős-navigációs fejegység is van a fedélzeten, a GA és GL szinteken manuális a légkondi és egyszerű CD-s rádió jár hozzá. Kívül könnyen felsimerhető az alapmodell, annál nincsenek kifeketítve az ablakkeretek az oldalajtókon, fekete a tükör, a kilincs, dísztárcsás lemezfelnin gördül és hiányzik a hátsó szélvédő alsó pereméről az a krómcsík, ami már túlzásnak tűnik.

Lágy-hibid: nem hajt önállóan az indítógenerátor, de sok terhet levesz a benzinmotor válláról gyorsításoknál Lágy-hibid: nem hajt önállóan az indítógenerátor, de sok terhet levesz a benzinmotor válláról gyorsításoknál

Az alapmotor a K12C benzines, az 1242 köbcentis motornál a hengerfejet alakították át a korábbihoz képest (hidrotőkés a szelephézag-állítás, minden szívószelephez van egy-egy befecskendezőszelep, léghűtéses kipufogógáz-visszavezető rendszere van, 12,5:1 a kompresszióviszony), a teljesítmény 90 lóerő, a maximális nyomaték 120 Nm. Ennek alapján készítik el a lágy-hibrid modellt, amelynél a 45 Ah-s ólomakkumulátor mellé még egy 3 Ah-s lítium-ion akkumulátort tesznek (a vezetőülés alá), és indítógenerátort használnak. Utóbbi 3 LE/50 Nm teljesítményű, és gyorsításkor, a belső égésű motor 1000-3900/perc fordulatszám-tartományában segíti annak munkáját. Nincs elektromos hajtás, cserébe így is sok üzemanyagot spórol az autó, a tömeg mindössze 6,2 kg-mal magasabb és csak 400 000 Ft a felár.

Erőmérő- kereszt/hosszirányú gyorsulás kijelzése - csak néhány a GLX monitorának funkciói közül. A GA-ban még fordulatszámmérő sincs Erőmérő- kereszt/hosszirányú gyorsulás kijelzése – csak néhány a GLX monitorának funkciói közül. A GA-ban még fordulatszámmérő sincs

Nem plusz teljesítményként éli meg a sofőr ezt a segítséget, inkább olyankor észlelhető az extra 50 Nm, amikor például emelkedőn gyorsítunk közepes-alacsony fordulatról; egyébként a megszokott módon pörgősen kell vezetni az autót, a kézi kapcsolású váltó csak ötfokozatú, nagyok az ugrások az áttételek között – 100 km/h-nál V.-ben 2500-at forog az 1,2-es négyhengeres. A csúcsmotor az 1,0 literes Boosterjet turbó, amely 110 lóerőt és 170 Nm-t tud. Nem hangzik soknak, de muszáj megjegyezni, hogy nagyon könnyű autó a Baleno. Az alapmodell (1,2-es kézi váltós) 865 kg-ot nyom a mérlegen, a fullextrás 1,0 literes automata is megáll 980 kg-nál. Ez javarészt az új padlólemeznek köszönhető, amelynél optimalizálták a passzív biztonságnál fontos energiaelnyelő utakat, így sokkal kevesebb anyag kell bele. A Baleno csupasz karosszériája 196 kg tömegű, az egy számmal kisebb méretű Swiftnél ugyanez az adat már 236 kg!

Szép? Nem szép? Ízlés kérdése. De az biztos, hogy remek a térkihasználása az új Baleno-nak Szép? Nem szép? Ízlés kérdése. De az biztos, hogy remek a térkihasználása az új Baleno-nak

A könnyűségnek előnye az alacsony fogyasztás, a hátránya viszont a felfüggesztésnél érezhető, ahol hiába próbáltak kényelmes hangolást készíteni, japánosan feszes lett az eredmény. Nem üt, nem ráz az autó, de hiányzik az a saját tömeg, ami a tehetetlenség okán segítene kisimítani az úthibákat, így sokat mozog a felépítmény. Végül az árak, a forgalmazó csak a hivatalos árlistát kommunikálhatja, e szerint az alapmodell javasolt kiskereskedelmi ára 3,69 millió Ft, a legdrágább Suzuki Baleno 5,38 millió Ft-ba kerül – a metálfény 95 ezer Ft-os extra. A márkakereskedésekben érdeklődve ennél akár 600 000 Ft-tal kedvezőbb ajánlatot, azaz 3 090 000 Ft-os indulóárat is lehet találni, szóval tessék csak érdeklődni az értékésítési ponton.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!