Mindenféle elrettentő videók keringenek a neten arról, hogy már a szalonban is rozsdásodik az UAZ egy-két apróbb alkatrésze. Ez csak a 2014 előtt gyártott darabokra volt igaz, a márkát és az uljanovszki autógyárat bortokló Sollers csoport ekkor komoly minőségbiztosítási intézkedéseket vezetett be, és ez érvényes arra a Hunter néven futó terepjáróra, amely 2015. decemberében elbúcsúzott, majd három hónappal később a vásárlók nyomására mégis visszatért.
SONY DSC
Most pedig akár már hazánkban is megvásárolható, ötszemélyes teherautóként, zárt felépítménnyel – egyelőre nincs raktárkészlet, hanem rendelésre hozzák az autókat, 8-10 hét szállítási határidővel. Hunter típus egyébként nem más, mint a magyar haderőnél egykori parancsnoki UAZ-ként futó terepjáró, amelyen azért pár apró módosítást elvégeztek. Legfontosabb, hogy immár 2,7 literes, 16 szelepes motorja van, a rövidke menetpróba során gond nélkül és hamar felgyorsult 90 km/h-s sebességre. Ennek ellenére érezhetően nem a közút a terepe, hatalmas kormánymozdulatokkal kell irányban tartani az autót – terepen jól jön ez a csillapítottság.
SONY DSC
Változatlan a remek terepjáróképesség, ami javarészt a nagy hasmagasságnak, rövid túlnyúlásoknak köszönhető, no meg ott a kapcsolható összkerékhajtás, a merev első-hátsó tengely. Elöl alapfelszerelésként tárcsaféket kap, hátul extra a tárcsafékes tengely. Bence vezette a Huntert, elmondása szerint sokkal rosszabbra számított, könnyen működtek a kezelőszervek, egyedül a kormányt kellett sokat tekerni. A fröcskölős fényképek készítésekor – amikor ugrott is az autó – nem érezte, hogy különösebb probléma lenne, csak a zaj volt nagy, ahogy a be nem kapcsolt övek és a hozzájuk tartozó övcsatok repkedtek.
SONY DSC
Apropó övek, a hátsókat ki lehet fűzni az ülésből, és olyankor az osztott támlát hátradöntve ha nem is feltétlenül kényelmes, de fekhelyet tudunk kialakítani. Vadászok veszik a kocsit Oroszországban, kint alusznak az erdőben, biztonságban a vadállatoktól – jellemzően medvére mennek. Ennek a funkciónak hozadéka az állítható hátsó támlaszög; mivel teherautóról van szó, fémrács is kérhető, olyankor ez a funkció nem él. A második sor megközelítése trükkös, az első ülések messze a B oszlop mögé nyúlnak, így nem marad sok hely a bemászáshoz, de ha túljutunk a szűk keresztmetszeten, már elég a hely.
SONY DSC
Jelenleg Gyöngyösön van az értékesítési irodája az UAZ-nak – itt még a Gazella Next kisteherautót, platós vagy ötajtós Lada 4×4-est vagy akár Toyota LandCruiser 70-est is lehet vásárolni –, a tervek szerint a jövő év közepén nyit majd a budapesti szalon a XI. kerületben, az Ivanics telephelyén.

SONY DSC

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!