Kiverte a biztosítékot a Citroën DS5-ös, de még a sajtótájékoztató megkezdése előtt visszakapcsolták a megszakítót a rendezvénynek helyt adó szálloda munkatársai. Ezt követően megtudhattuk, hogy az autó olyanoknak készül, akiknek a C5-ös túl kényelmes, a C4 Picasso meg túlságosan egyterűs.

Idén nagyjából nyolcvan darab értékesítésével számolnak a Citroën munkatársai, ami a jelenlegi megrendelési állomány alapján be is jöhet. Három felszereltség, öt motor közül lehet választani, az 1,6 literes e-HDI a nyitó modell 8 020 000 forintért, természetesen az összkerékhajtású dízel-elektromos hibrid a legdrágább. Design (10,36 millió Ft), Style (11,11 millió Ft), és Sport (12,1 millió Ft) szinttel is választható a HYbrid4, amely technikai okok (akkumulátor) miatt nem választható a csúcs hifivel, egyébként minden megvásárolható hozzá.

A magyarországi bemutató alkalmával utóbbit próbálhattam ki egy rövid kör erejéig. Én korábban már Franciaországban vezettem az autó testvérmodelljét, a Peugeot 3008 HYbrid4-et, annál nem tetszett, hogy érezhető maradt az MCP6 váltó késlekedése a kapcsolásoknál. Az egy előszériás darab volt, itt meg a sorozatgyártású dízel-elektromos hibrid hajtást vezethettem: ég és föld a különbség. A DS5-nél (és minden bizonnyal a széria 3008-nál is) az elektromotor tényleg kisimítja a kapcsolási szüneteket.

Mindegy, hogy automata üzemmódban vagy kézzel kapcsolgattam a fokozatok között, nem kellett robotizált váltósan felengednem a gázpedált egy kicsit, hanem automatásan tarthattam a gázpedál pozícióját. A kormány pontosnak tűnt a városi forgalomban, az elektronikus menetstabilizátor azonban egyszer megijesztett. A fordulóban gázt adva a hátsó kereket hajtó elektromotor is belépett a hajtásba, a hirtelen megjelenő nyomaték miatt egy kicsit megcsóválta a farát a DS5 HYbrid4. Pedig Sport üzemmódban volt az autó, ami elméletileg állandóan hajtott hátsó kerekeket jelent. A hamarosan várható tesztben majd alaposan kitapasztaljuk a Citroën DS5 csínját-bínját.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!