Legfeljebb 50 km/órás tempóig menet közben is működtethető a vászontető – 10 másodpercig tart az átalakulás

Miután bemutat egy típust, a BMW folyamatosan csiszolja annak a tudását, az általuk csak életciklus-impulzusoknak nevezett frissítéseken felül is aktualizálják modelljeiket. Például a piacon már ritkaságszámba menő roadsterjükhöz alapáron adják az M Sport megjelenési csomagot – korábban a vásárlók több mint 80%-a rendelte ezt –, egyébként pedig kibővítették a szériafelszerelések sorát.

Még nem kapta meg az új digitális rendszert a roadster, de nincs is ezzel baj

Elsőként a nagyjából az értékesítés felét adó M40i változatot próbáltam, amelyről elmondhatom, hogy már-már sok. Persze a soros, 6 hengeres finoman jár és jó a hangja is, de kereszteződésben derékszögben fordulva meg-megnyikkan az ívbelső hátsó kerék, pedig normál gázadással indultam, a Bled környéki kanyargós hegyi utakon pedig sokat kellett lassítani is, mert nagyon intenzíven gyorsított ki a fordulókból. Ezt is igazából csak azért vettem észre, mert utána a 4 hengeres motorral felszerelt sDrive30i-be ültem. A 258 lóerejével ez is kifejezetten fürgén mozog, érezhetően könnyebb az orra, ami miatt magasabb kanyarsebességet mertem megengedni magamnak, érzésre jobb átlagsebességgel – kevesebb gyorsítással és lassítással – lehet ezzel autózni. Igazi hátrányként a semmitmondó motorhangot említhetem ezzel a motorral kapcsolatban.

A másik újdonság csak egy befejezés, de micsoda befejezés! 4 hatalmas kipufogócső jelzi a mögöttes forgalomnak, hogy nem hétköznapi 3-as kombi halad előttük. Az aktuális nemzedéknél kellően merev már a kombi karosszéria is az extra igénybevétel (például a Nürburgring Nordschleifén az autója tudását próbálgató sofőr 100 km/óra feletti tempóval ráhajt a rázókövekre…) elviselésére, így az M GmbH ezt a karosszériaváltozatot is felvette a kínálatba – és rögtön nem csak a legerősebb, de a legpraktikusabb kombit is elkészítették. Az M3 Touring karbon vázas kagylóülések jóvoltából érezhetően tágasabb a hátsó lábtér, mint a normál, vastagon párnázott támlák mögött, és a lakkozott karbon könnyen takarítható is. Tehát észérveket is fel lehet sorakoztatni az autó mellett, amelyet ennek ellenére érzelmi alapon választanak majd a vásárlók.

Az 510 lóerős soros, 6 hengeres biturbó hangja magával ragadó, ereje lélegzetelállító – 3,6 másodperces 0-100 km/órás gyorsulás! –, az összkerékhajtás jóvoltából pedig olyan kanyarsebességeket lehet elérni, hogy tényleg szükség van az ülés extra oldaltartására. Mindezt úgy, hogy jobb félni, mint megijedni alapon kihagytuk a hátsókerékhajtás próbáját, a már említtet szerpentinek mellett még olvadozott a hó, nem volt végig száraz az aszfalt.

Jól használható a csomagtartó, de a terhelhetőség korlátos. Nagyon jól tartják a testet a karbon kagylóülések, és erre szükség is van gyorsan vett kanyarokban. A keskeny támla miatt nagyobb a hátsó lábtér

A kemény futómű miatt az M3 Touring igazi hétvégi élményautó, míg a Z4-es akár a hétköznapok során is jól használható – a hatásos fűtés jóvoltából pedig igazi négyévszakos roadsterről van szó.

4 méter eltérés
A BMW Arena betétprogramjaként Mini Cooper SE volánja mögött próbálhattuk a kb. 50 km/órás tempóról fékezést egy új – 8 mm-es mintamélység – és egy határértékig kopott – 1,6 mm-es mintamélység – abronccsal. Pontos értékeket nem lehet mondani, hiszen nem sikerült mindig elérni a kívánt tempót, de több mint 10 fékezés átlaga alapján már városi tempónál is 4 méter körüli előnye – a Mini esetén kocsihossznyi – van az új abroncsnak a kopottal szemben. Az üzenet egyértelmű: aki jót akar magának, ne várjon az utolsó pillanatig az abroncscserével!

BMW Z4 sDrive30i
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 190 kW (258 LE) 5000/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 1550/perc
Hossz./szél./mag.: 4324/1864/1304 mm
Tengelytáv: 2470 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/terhelhetőség: 1545/215 kg
Csomagtér: 381 l
Üzemanyagtank: 52 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,4 s
Max. sebesség: 250 km/h
Átlagfogyasztás: 7,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 159 g/km
A modell alapára: 19 220 000 Ft

BMW M3 COMPETITION TOURING
Összlökettérfogat: 2993 cm3
Hengerek/szelepek: S6/24 biturbó
Max. teljesítmény: 375 kW (510 LE) 6250/perc
Max. forgatónyomaték: 650 Nm 2750/perc
Hossz./szél./mag.: 4794/1903/1436 mm
Tengelytáv: 2857 mm
Fordulókör: 12,2 m
Saját tömeg/terhelhetőség: 1940/430 kg
Csomagtér: 500-1510 l
Üzemanyagtank: 59 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,6 s
Max. sebesség: 250 km/h
Átlagfogyasztás: 10,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 229 g/km
A modell alapára: 34 400 000 Ft