A másik 3 Magyarországon is megvásárolható BYD-hoz hasonlóan a Seal U nevű újdonság is az E-Platform 3.0 nevű műszaki alapot használja, és ez is a márka tengeri élővilágot megidéző modellsorozatához tartozik. Erre utal a név is, a seal jelentése fóka, a betűvel pedig az angol utility, azaz hasznosság szóra utalnak. (Bónuszként magyarul kis méretű azonosítatlan repülő tárgyként is lehet értelmezni az u fóka nevet.)

Plasztikusan megformált lemezfelületek, meredeken emelkedő övvonal jellemzi a karosszériát, így hátrafelé már nagy a fémfelület, ami megnehezíti az átlósan hátralátást, hiába a 19 colos felnik, a kerekek kicsinek tűnnek. Nem érheti panasz a minőségérzetet, kettős díszvarrással látták el az üléseket és a műszerfalat is borító mű, pardon vegán bőr kárpitot – családi autóként plusz pont jár a könnyű takaríthatóságért –, látványos a hátulról megvilágított díszbetét, amely piros világítással része a vezetőtámogató rendszer figyelmeztetéseinek. Nem spóroltak a kütyütöltési lehetőségekkel, elöl USB-A és USB-C, hátul 2 darab USB-C csatlakozót találunk, vezetéknélküli telefontöltő Design felszereltségen jár, ahol rögtön 2 darabot adnak. Alapesetben 12,8 col, Design esetén 15,6 col képátlójú a forgatható központi érintőképernyő, szériában adják a világnyelveken működő beszédvezérlés lehetőségét.

Kényelmesek az első ülések, kifejezetten tágas a második sor, amelynek a használatát és a keresztben átjárást megkönnyíti a teljesen sík padló. A hátsó támla dőlésszöge több fokozatban állítható, nem spórolták le a puha műanyagot a hátsó ajtókárpitról sem. A csomagtér 552 literes alapértéke tetőig mérve került meghatározásra, támladöntés után nem sík a padló. A kocsi orrában nincs csomagtér, helyette mindenféle burkolat nélküli hatalmas űrt találunk ott – ennek indoka, hogy hamarosan (állítólag a Genfi Autószalonon) bejelentik a plug-in hibrid változatot, amelynek 1,5 literes turbómotorja tölti majd meg ezt a teret.

Egyelőre az akkumulátoros-elektromos változatról szól a BYD Seal U, amely csak elsőkerékhajtással jön, egyelőre nem is terveznek összkerékhajtást. A 218 lóerős hajtómotor egész jól mozgatja a nagy karosszériát, mi a magasabb felszereltségű, nagyobb kapacitású akkumulátorral szerelt és kicsit nyomatékosabb változatot vezettük. Néhány pontos még lehetne csiszolni a kezelhetőségen, de aki az alapbeállításokkal elvan, az könnyen vezethető autót kap. A kristály irányválasztókar melletti kapcsolóval csak az akkumulátor kimenő teljesítményét állítjuk, az érintőképernyős menüből érjük el azt az üzemmódválasztót, ami már a gázreakcióra is hat az akkumulátor kimenő teljesítménye mellett… A Seal-lel kapcsolatos kritikákat meghallgatva sokkal finomabbra vették a vezetőtámogató rendszerek működését, figyelmeztetését; ezeknek a deaktiválása továbbra is a menüből lehetséges, beszédvezérléssel angol nyelven megspórolhatjuk a böködést és rögtön az ADAS-menübe juthatunk. Portugália tükörsima aszfaltján finoman haladt a BYD Seal U, de a fekvőrendőrökön való áthaladás és a tempósan vett kanyarokban tapasztalt erős karosszériadőlés alapján kényelmes a felfüggesztés hangolása.

A prémium-vetélytársakhoz képest kifejezetten jó áron kínálják a Seal U szabadidő-autót, már az alapár is milliókkal olcsóbb azoknál, a felszereltséget is figyelembe véve tovább nő az előny. Extrák tekintetében néhány ponton van csak eltérés a 2 változat között, a lényegi eltérést az akkumulátor és a hatótávolság jelenti.