A Peugeot zseniálisan építette fel a 207-es kampányát. Már majdnem mindent tudtunk róla, de igazából semmit. Hónapok óta csepegtették az információkat az autó méretéről, motorizáltságáról, néhány héttel a bemutató előtt aztán megjelentek az első „hivatalos” fotók is a világhálón. Kétségtelenül nehéz helyzetben lehetnek a cég marketingesei, hiszen egy olyan típus cseréjéről van szó, amely az oroszlános márka eddigi legsikeresebb modellje, hisz “százéves” gyártási rekordot döntött meg. Ezt a rekordot egyébként a szintén 2-es sorozatba tartozó 205-ös tartotta, de a 206-osból fele annyi idő alatt mégis többet adtak el. A múlt év végéig több mint 5,3 millió példány készült az autóból az 1998-as gyártási kezdettől. S a történetnek itt még nincs vége, egyelőre párhuzamosan gyártják az utód 207-tel.

Hízókúra

A konkurens típusokhoz (Renault Clio, Fiat Punto) hasonlóan a 207-es is jelentősen meghízott elődjéhez képest. Sportosabb, izmosabb lett az összhatás, a 206-os sármjából viszont hiányzik egy jókora adag. A nóvum tehát jól azonosítható lépéseket tett a vásárlóközönség férfitagjai felé, ami némileg beskatulyázza a márkapalettán. Aggodalomra azonban semmi ok, a szimpatizánsok ezután is kedvüket lelik majd benne. A PSA-konszern Citroen „1-es” padlóvázára épülő autó 4030 mm hosszú, ez pontosan 200 mm-rel több az előd hosszánál. Ez a modell is átlépte tehát a szegmens íratlan határértékének számító 4 méteres küszöböt. A tengelytáv 80 mm-rel nőtt, így immár 2540 mm. Nagyobb lett az első és a hátsó nyomtáv, s méretesebb abroncsokat szerelnek az új modellre – a legkisebb kerékméret 15 col. Az autó magassága viszont nem éri el a másfél métert, még dinamikusabbá téve ezzel az összhatást. A leírva talán unalmasnak ható számok összetéveszthetetlenül peugeot-s, markáns formát eredményeztek, amiben persze nagyon fontos szerep

jutott a designnak is. A cég formatervezői bátran kombinálták a finom íveket a határozott kontúrokkal. Az autó eleje első ránézésre az új 307-esre hasonlít, a high-tech fényszórók itt is hosszan nyúlnak a szélvédőoszlopok felé, a hűtőmaszk pedig szélesen vigyorog. A 207-es különféle változatai eltérő kialakítású légbeömlőket kaptak: vízszintes csíkozásút vagy rácsosat, fekete vagy krómozott színűt. A Peugeot új vizuális identitásának felel meg a feltűnően alacsony övvonal is, ami a fényszórók alatt tűnik el. Az új formátumú hátsó lámpát körök, spirálok és dióda-hatású lencsék teszik látványossá, összhatásuk pedig olyan, mintha ledes technikát alkalmaztak volna.

Mindenből több

A belső tér érezhetően tágasabb, mint a 206-osban, s változott az utastér atmoszférája is. Utóbbi első sorban a felhasznált anyagok minőségének köszönhető. A premieren szemrevételezett autóknál úgy tűnt, még az alacsonyabb felszereltségű modellekből is sikerült száműzni az olcsó, kopogós műanyagok jelentős részét. Finom, szivacsos tapintású burkolatot kapott a műszerfal, s az ajtók borításai is mintha magasabb kategóriából érkeztek volna. Sokat javít a közérzeten a minden üléshelyen megnövekedett helykínálat, szélesebb a váll- és könyöktér. Hátul több hely jut a lábaknak is, amit a mélyített első támlák csak tovább növelnek. Így a közel 190 cm-es testmagasságommal is sikerült viszonylag kényelmesen beülnöm „magam mögé”. Nyilván az autó magasságából – vagy inkább alacsonyságából – adódik azonban, hogy a 180 cm-nél magasabb, hátul helyet foglaló utasoknak frizurától függően súrolja a feje a plafont. Igaz, a 207-es vásárlói elsősorban a fiatalok közül kerülnek majd ki, ők pedig ritkán használják a hátsó üléssort. Ritkaság ebben a kategóriában, hogy a kormány magassága és távolsága is állítható, s kuriózum a hosszú ülőlap hosszanti és függőleges állítási lehetősége is. A tizennégyféle külső színhez kétféle belső környezet választható, illetve jár felszereltségtől függően. A fekete vagy világos bézs

hangulat tízféle szövettel, kétféle bőrkárpittal, négyféle műszerfal bevonattal variálható. Jó hír, hogy a kör alakú műszeregységeket végre sikerült tényleg nem tükröződő üveg alá helyezni, bár így a tarffipaxos rendőrnél nem lehet majd arra hivatkozni, hogy az erős napsütés miatt léptük túl a megengedett sebességhatárt. A Citroen C4-eséhez hasonló komfortrészlet a 207 legtöbb változatában a műszerfalba rejtett illatszóró, amelynek illatát ugyan nem éreztük, de a gyáriak állítása szerint elnyomja a cigarettaszagot is. A különböző illatokat egyébként egy neves francia parfümgyár kreálta, külön e célra. A szabályos tégla alakú csomagtartó térfogata 25 literrel nőtt – 270 literesre -, s egészen 923 literig bővíthető az ülések ledöntésével és kiemelésével. A pótkerék a poggyászpadló alatt kapott helyet.

Búcsú

A kezdetben három- és ötajtós karosszériaváltozatban készülő 207-hez a már jól ismert benzines (1.4 8V: 75 LE; 1.4 16V: 90 LE; 1.6 16V: 110 LE) és dízelmotorok (1.4 HDi: 70 LE; 1.6 HDi: 90 LE; 1.6 HDi 16V: 110 LE) közül lehet választani. A PSA gőzerővel munkálkodik a BMW-vel közösen egy 1,6 literes turbós, közvetlen befecskendezésű, 150 lóerős aggregáton, amelyet szintén beépítenek majd, akárcsak a feltöltés nélküli, 115 lóerős változatát. Az autó az év második felében érkezik hazánkba, az árakat azonban egyelőre homály fedi.