A Golf GT 98 ROZ ólommentes üzemanyagot igényel, ám TSI erőforrása 95 ROZ ólommentes üzemanyaggal is működik. Világújdonságnak számít a TSI motor. A közvetlen befecskendezésű benzines erőforrást ugyanis egy turbófeltöltő és egy mechanikus kompresszor tölti fel. Ezzel a kombinációval az 1,4 liter hengerűrtartalmú motor teljesítménye egyenlő egy 2,3 literes, öthengeres szívómotoréval, ugyanakkor a fogyasztása 20 százalékkal alacsonyabb, mint a nagyobb lökettérfogatú társáé, mindössze 7,2 liter 100 kilométeren.

A kimagasló teljesítmény a hatásfok folyamatos és konzekvens javításának köszönhető: a kompresszor és a turbófeltöltő egymás után sorban található. Míg az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban a mechanikus töltő gondoskodik a nagyobb teljesítményhez szükséges többletlevegőről, addig a magasabb fordulatszám elérésekor a turbófeltöltő lép működésbe. A magasabb fordulatszám-tartományban a kompresszorra már nincs szükség, ezért automatikusan, egy mágnes kapcsoló segítségével kiiktatja önmagát, és csak a fordulatszám meghatározott szint alá esésekor kapcsol be ismét. A ki- és bekapcsolások közötti átmenet alig észrevehető, ennek következtében még előzéskor sem szükséges visszaváltani, az autó könnyedén gyorsít és élvezetes vezetést biztosít.

A Golf GTI-hez hasonlóan a Volkswagen az új Golf GT-nél is különös gondot fordított a markáns külső megjelenésre: az autó különös ismertetőjegyei közé tartozik a V-formájú, az autó színére fényezett hűtőrács, a 17 colos könnyűfém kerekek és egy jól látható kettős kipufogócső, valamint a GT-felirat. A sportos megjelenésről belül a csillogó fekete borítások, egy háromküllős bőrborítású sportkormány, valamint a speciális GT-dizájnú sportülések gondoskodnak.

A Volkswagen a Golf GT-t kapocsnak szánja a Golf Sportline és a Golf GTI közé, éppen ezért a GT ára is a két modell között található. Az alapkivitelű TSI 5.912.000 Ft-tól kezdődik. Nyár elejétől pedig már a TSI motoros Golf GT-hez is rendelhető a DSG váltó.