Amíg az 1975-ben debütált 3-as sorozatból már a hatodik generáció koptatja az utakat, addig a 12 évvel később bemutatott Touring kombinak a vadonatúj F31-es gyári kódjelű még csak az ötödik nemzedéke. Tulajdonképpen a B-oszlopig ismerjük az autót, hiszen megegyezik a limuzin változattal, s igazság szerint ezt a csinos feneket is láttuk már valahol: hátulnézetből könnyű összetéveszteni a nagytestvér 5-ös Touringgal.

A 3-as sportkombi felára motorváltozattól függően 500-577 ezer forint a szedánhoz képest. Ezért nemcsak praktikusabb autót kapunk, hanem a kategóriában elsőként szériában adják az elektromos mozgatású csomagtérajtót is – a menürendszerben még az is beállítható, hogy milyen magasra nyíljon! Ezenkívül a hátsó szélvédő külön is nyitható, ha csak egy hátizsákot kell behajítani, míg opcióként komfortnyitás (elég a lökhárító aljába integrált érzékelő alatt meglengetni a lábunkat) rendelhető, ha serpa módjára felmálházva érkezünk.

Példás ergonómia és minőségérzet, sportosan mély vezetőhely. A 3-as gazdagon felextrázható Példás ergonómia és minőségérzet, sportosan mély vezetőhely. A 3-as gazdagon felextrázható

Az ötödik ajtó mögött a középkategóriás prémiumkombik legtágasabb poggyászterét alakították ki, a 495/1500 literes érték 35-tel haladja meg az elődmodellét. Kényelmesebbé teszi a pakolást, hogy a vízszintes mellett – a C-oszlop mentén kialakított sínben – felfelé is elcsúszható a poggyászroló, ami használaton kívül a padlóban tárolható, a rakomány csúszkálását pedig a feláras rögzítőrendszer akadályozhatja meg. A hátsó üléstámla három részletben (40:20:40) dönthető, így a csomagteret rugalmasan lehet bővíteni annak megfelelően, hogy sílécet vagy hűtőszekrényt szállítunk – a raktérpadló teljesen sík marad.

A poggyászroló és a rögzítőrendszer a padlóban tárolható. A kulcsról vagy a keretbe integrált gombokkal nyitható-zárható a csomagtérajtó A poggyászroló és a rögzítőrendszer a padlóban tárolható. A kulcsról vagy a keretbe integrált gombokkal nyitható-zárható a csomagtérajtó

Kezdetben a 320d (184 LE/380 Nm) és a 330d (258 LE/560 Nm) dízel, valamint a menetpróbán csatasorba állított 328i Touring benzines alkotja a kínálatot. A 2,0 literes, 245 lóerős turbómotor sportkombihoz méltó képességeket biztosít a kocsinak. Menetteljesítményei csupán egy hajszállal maradnak el a limuzinétól, de éppen olyan sportosan vezethető, kormányzása precíz, és remekül tapad a kanyarokban. Igaz, a nagyobb terhelhetőség miatt feszesebb rugókat kapott a futómű, de a gördülési komfort így is megnyerő – felárért kétféle sportfutómű kérhető. Aki pedig ezt a Luxury Line, vagy a Modern Line változatot nem találja elég márkahűnek, Sport Line és M Sport csomagos kivitelben is rendelheti autóját.

Külön nyitható a hátsó szélvédő, szériában villanymotor mozgatja a csomagtér fedelet Külön nyitható a hátsó szélvédő, szériában villanymotor mozgatja a csomagtér fedelet

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!