Miután idő előtt kikerültek az internetre a Lamborghini Lanzador első képei, nagyon nagy meglepetést már nem okoz a valahol a szuperautók és a szabadidő-autók között elhelyezkedő kupé, amelyet a gyár Ultra GT-ként aposztrofál. A márka eddigi legnagyobb befektetésével, a következő 4 évben elköltött 1,9 milliárd euróval készítik fel a termékeket a jövőre, amelyben az elektromos és elektrifiziált hajtások mellett újrahasznosított anyagok is meghatározóak.

Ismerős vonalak
Mitja Borkert, a Lamborghini vezető formatervezője nem akart radikálisan új megjelenést, elég lesz az ügyfeleknek az eddig ismeretlen koncepció is. Az 1,5 méteres magasságú karosszérián a Sesto Elemento, a Murciélago és a Countach LPI-800 vonásai fedezhetőek fel, az első-hátsó lámpákat utóbbiról másolták. Az utastérben a repülőgépek pilótafülkéjét próbálták utánozni a vezető és az utas egyértelműen elválasztott saját zónájával.

Újrahasznosított anyagok
Regenerált karbon névre hallgat az olaszok által kifejlesztett anyag, amelynél a felső látható rétegben használnak csak új szén- vagy egyéb szálakat (amelyek növényi rostok és fémek is lehetnek), a tartást adó alsó rétegekben újrahasznosított karbon és újrahasznosított PET műanyagból készített hab adja. A közvetlenül főolajból készített műanyaghoz képest 80%-kal kisebb a környezeti terhelés.
Az utastér összes burkolata fenntartható forrásból származik, legyen szó a Merino gyapjúról, az olívaolaj készítése során létrejövő, egyébként hulladéknak számító víz segítségével színezett bőrön át a regenerált karbon burkolatig.

Praktikus részletek
A rövid orrban is kialakítottak egy tárolót – ez leginkább a töltőkábelek szállítására alkalmas –, de az igazi csomagtér hátul található, és könnyen hozzáférhető a nagy méretű ajtón keresztül. Pontos méretet nem árultak el, de azt igen, hogy családok igényeit szem előtt tartva alakították ki azt, tehát például egy összecsukható babakocsi könnyedén behelyezhető oda. A hátsó ülések állíthatóak és gombnyomásra a padlóba dönthetőek, igaz, tanulmánynál még nem lesz teljesen sík a padló.

1360+ lóerő
2 hajtómotoros összkerékhajtást kap a Lanzador, de az egyes villanymotorok teljesítményét nem közölték. Hátul a nyomatékot oldalanként is képes irányítani a Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI) menetdinamikai rendszer, amely minden korábbinál több érzékelő alapján dolgozik. Képes célzott fékbeavatkozással segíteni az elfordulást, illetve minden eddiginél dinamikusabb kigyorsítást tesz lehetővé az egyes kerekek sebességének pontos szabályozásával.

Aktívan dolgozik
A légrugózás mellett összkerék-kormányzás is segíti a vezetőt a lehető legnagyobb tempó vagy komfort elérésében. A hatótáv-maximalizálásról aktív aerodinamikai elemek gondoskodnak, elöl légbeömlőket tud lezárni a rendszer és mozgatható a koptató is, hátul terelőlapokkal irányítják a spoilerre érkező levegőt. A Lanzadornál használt ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) rendszer újdonsága a szükség esetén megfújt diffúzor, ami a leszorító-erőt növeli.